Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Prima dan toch? Denk inderdaad dat er hier er daar dan tot op staal doorgesleten is met roest tot gevolg. En ben je bang voor vlekken, dan de kast regelmatig poetsen vrees ik.

3 likes

De legeringen hoeven niet je van het te zijn, en met meerdere soorten metaal op elkaar wat dan min of meer best wel beschadigd is heb je kans op galvanische corrosie.
Als je bang ben voor afgeef vlekken op je kleren kan je om dat tegen te gaan transparante nagellak op de bezel lakken.

3 likes

Folkert toch!! Deze is toch prachtig. Zo mijn best op gedaan. Nieuwe pasring moeten draaien maar dan past het, naar mijn mening mooiste Russische handwindertje ooit, er dan ook perfect in.

12 likes

Misschien is een Raketa Jeans (ook) iets voor je? Plaatje van het internet:

Ik vind de Cosmodiver/Luna dude wel interessant en in gebruikte versie wel acceptabel geprijsd (plaatje voor de sfeer)

9 likes

Deze is ook prachtig! Hier kloppen de wijzer lengtes ook behoorlijk goed.

5 likes

Goedenavond allen, nu met deze leuke Raketa.

Als je het binnenwerk wilt zien, kan dat op onderstaande link.

10 likes

Nog even nagedacht samen met m’n vader, zou het niet gewoon een tussenlaag kunnen zijn? Een van m’n verchroomde Casio’s heeft dat ook zichtbaar, dat ziet er roze uit en daaronder zit dan weer de oorspronkelijke resin case.

Maarja, op de Vostok is het meer donkerbruin.

5 likes

M’n moeder zei vanmiddag al dat ik gewoon erover op moest houden en er gewoon van moest genieten. Dus zo ga ik het nu ook doen, niet meer neuzelen en zeiken en 'm gewoon dragen!

Hij is (naar mijn mening) ook veel te leuk om er de hele tijd wakker over te liggen!

9 likes

Wijze vrouw…

Over een oude Vostok? :joy:

4 likes

Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd!

2 likes

De kast zelf is inderdaad van messing. Daar zou geen ijzer in mogen zitten, maar het kan eventueel wel. Of er is een ijzerhoudende onderlaag gebruikt daar waar er traditioneel koper zou gebruikt worden, eerlijk gezegd weet ik niet zeker hoe dat bij Vostok messing kasten zit…

EDIT: als je eens opzoekt hoe Vostok messing kasten eruitzien als de chrome toplaag verwijderd is, dan is dit ook een stuk donkerder dan brons:

https://i.imgur.com/NjbWQ5f.png

Messing “roest” dan wel niet in de traditionele zin omdat het niet (genoeg) ijzer bevat, maar het oxideert wel en kleurt dan een stuk donkerder.

4 likes

Wilde ik net zeggen. :wink:

4 likes

Aha, dat lijkt wel wat meer op wat ik bedoel! Dat zal het dan wel zijn.

Ik zou echt niet weten hoe oud het ding is, maar de twee normale Komandirskies staat er geen CCCP op, dus die zijn zowieso nieuwer dan 1990. De Yeltsin daarentegen heeft nog wel CCCP op de wijzerplaat staan.

Dat is ze zeker, zij heeft wel aan het HBO gestudeerd en ikzelf ben bijna klaar met de MBO. Af en toe vraag ik me echt af waar ik zou zitten zonder haar hulp en wijze raad!

5 likes

Kijk dit zijn gewoon de budget horloges van Vostok. Met, voor nostalgiesie, leuke uitvoeringen.
Die waren nieuw al voordelig. Niks mis mee, maar dan is zeker niet een superieure kast kwaliteit te verwachten.

Wanneer je dan ook nog een flink gebruikt exemplaar koopt,
ja daar horen dan ook plekjes en dingetjes bij.
Keuzes Vincent. :wink:

6 likes

Over een nieuwe Vostok lig ik ook niet wakker, alleen over erfstukken zou ik verdrietig zijn als daar iets mee gebeurt, de rest is vervangbaar. Herinneringen niet…

5 likes

Bij gloednieuwe horloges ben ik (net als velen) bang voor het eerste krasje, dus dan koop ik liever een horloge waarbij er al een krasje op zit, bespaart gedoe. Nieuwe horloges zijn ook heel leuk hoor, maar ik koop vooral tweedehands.

Dat raadsel van vanmiddag (eigenlijk best ironisch als ik juist tweedehands koop) is nou opgelost, dus dat scheelt weer!

Alsnog bedankt voor de oplossingen en goede raad, iedereen. Daarom vind ik dit draadje dus zo leuk!

7 likes

Vermakelijk AI gegenereerde kleine docu over de Amphibia. Boctok rocks!

7 likes

Prachtig

1 like

Leuk.

1 like

e-mail adres van de website doet het niet … krijg hem iedere keer (na een dag pas) retour…