Wat een afgrijselijke band combinatie…
Misschien een TL-1 lid?
Wijs besluit.
Wat een afgrijselijke band combinatie…
Misschien een TL-1 lid?
Wijs besluit.
Held van de Sovjet Unie!
Yuri was echt een historisch figuur, triest om het leven gekomen.
Verslavings verschijnselen ![]()
Deze moet je hebben @Pimpelmees Vincent!
Edit: nou ja zeg, die super comfortabele bracelet verkopen ze niet meer op Vostok24 ![]()
Ik bedoelde allereerst eigenlijk “waarom zou Yuri Gagarin met z’n gezicht op een bandje worden gezet”. Natuurlijk is het een ruimtevaartlegende!
Diegene die ik besteld had op Ebay had schijnbaar wel exact die band. Nouja, het is niet anders.
(Hartjes zijn even op, dus ik moet nog een uurtje wachten.)
Als je zo actief blijft als nu word je op je 366e actieve dag wel TL-2 en krijg je heel veel om uit te delen.
Dat zal wel lukken!
Absoluut
Vind ik ook. Dat horloge, met een stevige kast, vraagt om een stevige band.
Die zwart/gele nato was leuk bijpassend, maar verveelde mij snel doordat hij “flodderig” licht aanvoelde. Heb ik met meer dunne nato’s.
Misschien inderdaad een keer een mooie leren band en geel stiksel. ![]()
Wat sportieve rally look creëren. ![]()
Het enige minpuntje van mijn Vostok’s op metalen band is het ontbreken van endlinks.
Met endlinks zouden ze vaker aan het blik
hangen.
Dit is en blijft een alleraardigst horloge, Bill. Als ik er één tegenkom zal ik hem, weet ik zeker, niet laten liggen.
Voor de geschiedenisliefhebbers onder ons,
op de wijzerplaat staat een Zaporizja-kozak. Ter verduidelijking staat het ook nog in het Oekraïens op de plaat (ЗАПОРІЖЖЯ = Zaporizja).
Deze kozakken speelden ongewild een belangrijke rol in de uitbreiding van het tsaristisch Rusland. Zowel Oekraïne als Rusland hadden veel last van de Ottomaanse (Turkse) bezetting en hun dreiging. In 1654 sloten Rusland en de Zaporizja-kozakken derhalve het verdrag van Perejaslav. Door dit militair verbond konden de Ottomanen uit de regio verdreven worden. In 1775 vernietigde Catharina de Grote echter de basis van de kozakken (de Zaporozka Sitsj) en begon de inlijving van Oekraïne.
Dus Zaporizja is zowel voor de Oekraïners (bevrijding van de Ottomaanse bezetting) als voor de Russen (het kunnen inlijven van Oekraïne) een belangrijke plaats.
Dit horloge was een symbool voor de gezamenlijke geschiedenis. En dus een bekrachtiging van de ‘opname’ van het Oekraïense rijk in het Russische. Daarom is dit horloge interessant. Ook al, omdat de naam Zaporizja in het Oekraïens geschreven is.
Blijkbaar werd gedacht dat Oekraïne zo’n onvervreemdbaar deel van het Russische rijk was, dat de Oekraïense taal niet als bedreiging gevoeld werd.
Een stukje geschiedenis is nooit weg Charles.
Thanks voor info. ![]()
Lijkt beter inderdaad maar de lugs gevuld tot bovenkant horlogekast kleed naar mijn inziens toch beter af .
Zojuist bezorgd.
Na een paar jaar zoeken in 3 horloge forum in het buitenland, uiteindelijk toch gevonden en gescoord.
Heeft verder geen introductie nodig.
De welbekende Vostok Pripyat - Chernobyl van Relojes Especiales met zijn karakteristieke dial.
Uitgebracht in een serie van 200 genummerd stuks waarvan deze 003 is.
Mijn geduld en bezoeken aan diverse forums heeft toch resultaat geleverd.
De 1ste eigenaar heeft door omstandigheden niet van kunnen genieten en is dus Super nos met de armband en glas nog in de stickers en 100% nieuw.
Nog een prettige weekend iedereen.
Bijzonder mooi, gefeliciteerd!!!
![]()
Ga je hem NOS houden of durf je hem te gaan dragen?
Uiteindelijk is het toch een gebruiksvoorwerp en zal gedragen worden.
Alleen niet zo vaak i.v.m. de andere 90 concurrenten. ![]()
Mooie levering ook. De doos met name. Ik vind ook de achter deksels altijd interessant. Mooi beeldend, die hand.
Veel plezier er mee!