Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Hallo allemaal, mijn bandje is ook binnen! De kast van dit horloge is wel heel rond maar desondanks toch een enorme verbetering t.o.v. mijn eigen aanpassing (-;

13 likes

Voor mij de mooiste van alle Pripyat geïnspireerde horloges al moet ik eerlijk zeggen dat de wijzerplaat van de kwarts uitvoering van @Rhys Richard het meest natuurgetrouw is nagemaakt zoals de zwembad klok.
Het standaard Vostok model (automaat) zit er een beetje tussenin.

De zwembad klok had bij het ontwerpen ook niets met :radioactive: te maken uiteraard.

6 likes

Dankjewel

1 like

Aangezien hier een aantal mensen op zoek zijn:
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-vostok-170964-sandwich-dial/617774?u=fdpg1963

4 likes

Ik vind 'm wel wat lijken op een Omega Genève Dynamic. Gaaf horloge (die Rus van je)!

3 likes

Ik zou een horloge in zo’n staat dus nooit kopen, want ik kan niet veel meer aan een horloge knutselen dan een batterij vervangen of een bandje verwisselen / op maat maken. En daarnaast vind ik 'm ook veels te duur :sweat_smile:

3 likes

Voor die prijs kan je net zo goed kiezen voor die Desert Shield die hier nog in het blauw staat :wink:

4 likes

Voor die prijs wil ik de mijne niet missen

3 likes

Heel verstandig, toch ben ik dan benieuwd, vond je hem wel mooi of bijzonder?

Die kast vorm hou ik ook wel van, maar hier valt niks van te zien.
En er zijn veul mooiere te koop voor niet veel meer.

Een ex, aankoop 70 euro, verzenden 15 euro. Wel in 2017. Ebay.

Eh…zeer zeker.
Maar, die van Duiffie? Daar vraagt hij 200 voor. :wink:
Dan heb je ook wat natuurlijk.

7 likes

Ik besef me nu pas dat ik de mijne met winst zou kunnen verkopen :joy:

4 likes

Die Desert is dus nog niet verkocht he. :smile:

3 likes

Voor mijn Pamphibia staan er 4 in de wachtrij, nu jij weer… :joy::joy::joy:

4 likes

Jazeker wel, maar dan had ie het wel moeten doen. Maar ik wil eigenlijk helemaal niks meer kopen voor een tijdje, in twee weken heb ik 7 horloges gekocht! :sweat_smile:

3 likes

Dat is knap, alleen kan ik die niet vinden in het blauwe? :wink:

2 likes

Ik zou alsnog voor 50 euro’s minder de nieuwe reissue kopen, 200 euro vind ik nog steeds wat veel voor een Vostok. (Maar dat had ik laatst al gezegd.)

2 likes

Nee, hij is veel te mooi, hij blijft. Neemt weinig plek. Recent gerepareerd en geserviced door Dirk dus kan nog jaren mee.

5 likes

Grote meerwaarde!

3 likes

Ebay heeft inderdaad wel mooie dealtjes, maar dan moeten de Vostoks niet vanuit de USA komen! :wink:

2 likes

Tenzij je hem perse wil hebben.

Scuba’s op de kaart, plaats van aankoop.
Van links naar rechts. Austin Texas, bij een platen winkel, Brooklyn New York, bij een particulier

en Groot Brittannië. :grin:

Als ik een speciaal model wil hebben zoek ik intensief. Ik wil dan ook een mooi exemplaar met weinig verrassingen. En als de prijs ok is, zeur ik niet over wat invoerrechten. Nooit geen spijt van gehad.

Liever wat minder horloges maar wel goed spul. En betaal graag een eerlijke prijs dan.

Maar let op, vroeger of later komt toch een service om de hoek. :wink:

8 likes

Wijze woorden Jan, natuurlijk kun je op de markt horloges gaan vinden voor een minimale prijs maar ontegenzeggelijk ga je te maken krijgen met geluk en/of teleurstelling. Maar in beide gevallen ga je, al dan niet op korte termijn, op zoek naar een horlogemaker. En wederom zul je geluk en/of teleurstelling gaan ervaren. Dat is de consequentie van deze mooie verzamel hobby.

13 likes