Show je Atmos, tafelklok of (reis)wekkertje

Dank! Bij het vooruit verstellen gaat het radarwerk snel waardoor het een snel tikkend geluid maakt. Was bang hier iets mee kapot te maken :slightly_smiling_face:

1 like

Ok. Doen die van mij niet trouwens. Misschien nog ergens iets af stellen.?

En ook voor de zeevaart, de Marine Navigator met drie gekoppelde uurwerken om een hogere precisie te krijgen.

8 likes

Een Jaeger LeCoultre met baguette 8 dagen werk

en de veel goedkopere uitvoering met stiftanker van Uwestra die ik eerlijk gezegd bijna net zo mooi vind

En van deze lampklok heb ik alleen de goedkope uitvoering van Mofém, de Jaeger LeCoultre die er net zo uit ziet is bijna niet te vinden

11 likes

Als het een electronic is, inderdaad de slinger op een uiteinde even tegenhouden met de vinger en wijzers vooruit/achteruit duwen, eventueel het gewicht aan de slinger een beetje bijregelen om de afwijking binnen de perken te houden :slightly_smiling_face: als het een andere is, geen idee.

Het is inderdaad een Kundo Electric en het is op deze manier gelukt. Afwijking is heel netjes, maar na een maand of twee toch tijd voor een kleine aanpassing

1 like

Vandaag deze Westclox Baby Ben maar meegenomen, kon hem niet laten staan.

7 likes

Tijd om deze thread ook het nieuwe jaar in te sleuren :slight_smile:

Vandaag opgehaald: een маяк buroklok uit wat ik gok de jaren 60-70 is. Loopt netjes maar zal ik bij tijd en stond wel eens een onderhoud moeten geven. Cool dingetje. Prik @BroederBill :sunglasses:

7 likes

Leuke combinatie van materiaal keuze. Hout en glanzend metaal. Oud ontmoet nieuw. Strak!
De kunstof/kristalachtige materiaal kun je misschien nog verwijderen.:wink::grinning_face_with_smiling_eyes:

Het blijkt een plastic voet te zijn jammer genoeg :grin: Soviet hé, hout is duur!

3 likes

De маяк in de verkoop gegooid want met de Kundo op de buro is er eigenlijk geen plaats meer voor.

Toch aan het twijfelen geslagen bij het uploaden van de foto’s. Blijft een cool ding. Stiekem ga ik niet eens zo triest zijn als er geen bod op komt. Mevrouw wellicht wel. :grin:

5 likes

9 likes

Er zijn weinig of geen tafelklokken met meer charisma dan een Atmos. Prachtstuk. :ok_hand:

3 likes

16 likes

Ik zet ze ook maar hier ff neer. Die grote bulle is niet echt een “tafelklok” meer te noemen, is nogal groot, maar vriendin is zeer tolerant op dit gebied. Deze is uit ongeveer eind 1928 of 1929.

Deze toen ook maar weer aan de gang geholpen, stond al jaren op de kast, uit ongeveer 1939. Blijkt prima te lopen na verwijderen groene stroperige olie en plaatsen en afstellen van de “isochron” veer bij de slinger.

18 likes

Idd ook een leuke, zou uit 1939 9f 1946 moeten zijn. Fabriek was een poos gesloten/gestopt wegens voor de hand liggende redenen. En die blauwe is idd heel art deco, was de bedoeling denk ik :slight_smile:

Deze site is ook leuk.

1 like

Ca. 2000.

Reeds 15 jaar in mijn bezit.

Dit zijn super dingen!

1 like

Eindelijk een heerlijke atmos aangeschaft vandaag!

18 likes

Simpele quartz kalender met maanfase

12 likes

NA: dit JLC tafelklokje :smiley:.

20 likes