Show je Brunmontagne

Deze zien er wel heel lekker uit hoor !
Blauwe plaat pakt mij altijd… en deze helemaal !

1 like

Oeh heel mooi :clap::clap::clap:

1 like

Bedankt heren! Ik krijg zelf de neiging om er nog een lichtere lapis voor mezelf te pakken naast de donkerdere lapis die ik al heb haha…

Ach en aangezien ik het net al niet echt voor me kon houden… Tijd voor iets nieuws!! 1 januari bestond Brunmontagne alweer 5 jaar, en ik vond het tijd om dat te vieren met een nieuw concept!

Het nieuwe concept heeft nog geen naam, maar het gaat zo ontzettend gaaf worden (al zeg ik het zelf). Het idee had ik al lang, maar nu heb ik afgelopen jaar ook echt de tijd gevonden om het verder uit te werken. Er zit al dik een half jaar aan werk in, maar het is bijna naar wens! Binnenkort begint het prototypen en daarna kunnen we beginnen met finetunen. Stiekem ook wel weer een mijlpaal, want de ontwikkeling en productie vindt hier in Nederland plaats!

Wat is het idee? Ik wou iets wat het tegenovergestelde was van de Representor. Die kenmerkt zich met name door strakke lijnen, stealthy en lekker robuust.

Dit concept krijgt alleen glooiende lijnen! Deze lijnen lopen over de hele kast, van de bovenste lugs naar de onderste lugs. De lijnen zijn nu al wel zichtbaar, maar nog niet zo duidelijkheid als het uiteindelijk gaat worden. Door daarnaast de kast te brushen en deze lijnen met gepolijste facetten aan te zetten zullen ze straks subtiel vanuit elke hoek te zien zijn.

Goed genoeg gekletst, beeld!

Hoe het begon:

Hoe het er nu uit ziet:

Afmetingen adhv dit concept zijn: 38mm diameter, 45mm L2L en 12,7mm dikte. Uurwerk denk ik aan Sellita, maar suggesties zijn zeker welkom.

Ben heel benieuwd wat jullie er van vinden!

13 likes

Dat ziet er veelbelovend uit!

1 like

Bedankt! Ben zelf ook heel benieuwd hoe het gaat worden haha.

Lekker hoor.
Ik zie gelijk de herkenbare Brunmontagne stijl maar in een compleet ander jasje.

2 likes

Zoals hierboven opgemerkt is het echt een Brunmontagne. Dit nieuwe concept zag ik niet in de mail maar wellicht ligt dat aan mij. Ik vind dit een duiker-achtige type. Wat mij opvalt; mis ik nu de stippen?

P.s.

Jammer dat er geen tweede productie komt; word ik toch wel erg hebberig van om een tweede bruinberg in de collectie te hebben.

1 like

Dat is een heel mooi compliment! Thanks man!

1 like

Haha aan jouw reactie te zien had ik dat idee al inderdaad. Mooi om te horen dat er iets herkenbaars in zit! Ik weet nu al dat hij super gaaf gaat worden, maar dit geeft extra vertrouwen! Klopt, er zijn inderdaad geen stippen. Ik ben nog aan het bedenken hoe ik iets van de gekleurde elementen terug kan laten komen, of dat ik juist kies voor het minimalistische.

Haha ik ben in die zin wel een man van mijn woord. Dat tweede deel van je zin hoor ik uiteraard graag! :wink:

1 like

:large_blue_circle::heart_eyes::muscle:

Bestellingen zijn bijna klaar voor verzending :grin:.

13 likes

Pffff… uitslover.
Jaja we weten wie de meeste Brunmontagnes heeft.

:tophat:

7 likes

:rofl::rofl::rofl:

Deze zijn niet voor mijzelf he :wink:.

2 likes

:large_blue_circle::heart_eyes::innocent:

9 likes

Voor de mensen in het noorden… De nieuwe horloges staan iig alvast bij Juwelier Maas en Juwelier Arie de Koning! :grin:

Ik vind het super gaaf!

15 likes

Gefeliciteerd! Gaaf man. Ik vind het nog steeds leuk om één van de eerste batch van 50 stuks die je maakte bij je gekocht te hebben en op kantoor in Apeldoorn kwam… Nog steeds in bezit ook natuurlijk!
Hartelijke groet Michiel.

2 likes

Wat een leuk bericht! Bedankt Michiel! Kan het me ook nog steeds goed heugen! Wat is de tijd gevlogen zeg haha.

2 likes

Over Arie de Koning gesproken, wat ziet dit er weer gaaf uit!

13 likes

Compimenten Pascal, ziet er goed uit !!

1 like

Heel erg bedankt Timo! Ben er ook echt heel trots op! :slight_smile:

1 like