Die wijzerplaten zijn echt wel next level @Brunmontagne . Heel tof!
Bedankt!! Ze zijn helemaal geworden zoals ik had gehoopt idd!
Ik heb hem onderhand al lekker veel kunnen dragen én hij kon bij de Retailbeurs rekenen op veel positieve feedback, het prototype van het horloge waar ik al heul lang aan werk. Ik heb er eerder al eens wat inzichten over gedeeld maar het is tijd om hem ook écht eens met jullie te delen.
Het is nog echt een prototype en hij moet nog verder worden na-bewerkt, dat zit er nu dus nog niet op. Maar ben wel benieuwd wat jullie er nu al van vinden! De band is ook een tijdelijke, daar komen uiteindelijke heel andere opties voor. Al valt deze ook wel in de smaak haha.
Heb je toevallig een foto recht van voren? Ik zit naar die case te kijken en ik snap gewoon even niet hoe hij eruit moet zien.
Ik zie enige gelijkenis met de ontwerp van
Giorgio Galli voor Timex in de kast vorm.
In combinatie met andere indices
( California ) stijl
kan het een aantrekkelijke alternatief zijn voor de bestaande model.
Ik moet het even Googlen maar ik zie zelf de overeenkomsten niet, misschien op de inkepingen in de zijkant na dan.
Aangezien de kast zijn brush/polish delen nog niet heeft komt mijn idee ook nog niet echt naar voren.
Maar het idee was inderdaad om uiteindelijk een mooi alternatief te hebben voor de Representor. Die is strak, “stealthy” en robuust. Deze krijgt glooiende lijnen en wordt iets verfijnder.
Ik vind deze er erg interessant uitzien. Ik vraag me wel af hoe een band op een mooie manier aansluit op die lugs. De band zou m.i. niet meteen recht naar beneden moeten vallen, maar even met de kast mee moeten bewegen en dan met een curve naar beneden moeten gaan.
Als je begrijpt wat ik bedoel
Ik ben gelijk even een foto gaan maken voor je haha!
En ter verduidelijking nog even 2 van de eerdere renders erbij om de lijnen weer te geven!
Bedankt!!
Haha ik snap zeker wat je bedoelt. Dit is een generieke band om hem even te kunnen uitproberen en eigenlijk valt dit me zo al niet eens tegen! Uiteindelijk had ik dit in gedachten voor een perfecte aansluiting:
Misschien wel leuk om deze ook maar gelijk te delen, heb ik nog nergens laten zien:
Leuk!
Weer erg origineel!
Ziet er heel tof uit !
Vooral op staal vind ik hem zeer verrassend!
Kijk dat hoor ik graag! Gaaf, bedankt!
Bedankt!! Ik kijk zelf ook erg uit naar die band. Echter moet de band nog gemaakt gaan worden haha. En aangezien deze, schakel voor schakel, specifiek voor dit horloge gemaakt gaat worden is dat nog wel een hele klus. Overigens wel weer gaaf dat de ontwikkeling en productie dus in Nederland plaatsvindt, net als dit horloge so far!
Leuk Pascal!!
Knap werk!
Thanks Onno!
Heel cool zo’n eigen apart ontwerp van de case. Nu nog in rosegoud met een stone dial…
Haha wellicht maak ik hier een bespoke model van, dus dat moet te realiseren zijn .
Als ik dit zo zit te bekijken weet ik niet of je daar een springbar in krijgt… hoe ga je dat doen?
Schroeven?
Hahaha zo had ik er nog niet naar gekeken! De lijnen die straks echt de kast moeten gaan maken kun je inderdaad zo wel een beetje zien!
Uiteindelijk net als nu met de huidige banden, met quick release.
Je schuift de endlinks er vanaf de onderkant als het ware zo in. In feite past het maar op 1 manier. Je laat de release pins van de QR los en hij zit .