Show je DIY rolls & straps

Introductie
Mijn grootste hobby is het leren combineren van materialen, en bedenken/ creëren van objecten. Hieronder een paar voorbeelden. Scroll gerust verder als je hier voor de (DIY) watchrolls bent :slightly_smiling_face:

Mijn DIY avonturen begon met hout. Dit is een detail van een eiken meubel met verborgen schroeven.

De plint van de vintage Thorens platenspeler werd met houtfineer gerenoveerd. Het armbord is van perspex gemaakt.

De tuinset is combinatie van staal en Douglas hout.

Met een 3D printer en https://www.tinkercad.com/ werd the sky the limit. De voet van de lamp is gemaakt van filament en eiken.

De afgebeelde leren horlogeband is wat meer on-topic.

(DIY) watchroll
Pas heb ik onderstaand watchroll gemaakt.

Ter inspiratie ben ik benieuwd welke watchrolls jullie hebben (gemaakt), en welke horloges jullie erin bewaren.

43 likes

Mooi hoor

2 likes

Mooi werk!

2 likes

Vakwerk!

@Silvester1987… time to shine :wink:

3 likes

Made by @Silvester1987

10 likes

Ook deze made by @Silvester1987

8 likes

Netjes!

1 like

Zoals door @Zirx en @WatchGeek hierboven geshowed ben ik ergens dit voorjaar aan de gang gegaan met stoffen en naaimachine. Inmiddels een aantal watchrolls, watchpouches en van die bakjes, om je horloge of sleutels in te leggen, gemaakt. Weet niet of die laatstgenoemde (bakjes) een officiële naam hebben :sweat_smile: zag ze ooit voorbij komen in een post van RLC volgens mij…

Na een aantal trial-and-error rolls, m.n. qua afmetingen en de stijfheid van bepaalde stoffen inmiddels de juiste parameters gevonden, denk ik. Ik probeer de roll zo onverwoestbaar mogelijk te maken door gebruik te maken van materialen als pure cordura™, Armacor™, Nylon 400D en Level2 gecertificeerde denims. Deze materialen worden allemaal gebruikt in gecertificeerde motorkleding, dus moeten zeker een leven vol horloge-avonturen overleven.

Maar dus een aantal watchrolls, m.n. van cordura™, polyamide-katoen fleece en Shell 500D stoffen;

En een aantal watchpouches (zelfde materialisering als de rolls);

En wat ‘bakjes’;

We blijven lekker door hobby’en :v:

23 likes

Gaaf die watchrolls met naamplaatje man :ok_hand:t2:

2 likes

Laser-gegraveerd zwart MDF. Zorgt ook meteen dat de roll strakker op rolt :innocent:

Maar thanks voor het compliment Frank :love_you_gesture:

1 like

Heel gaaf :ok_hand: vakwerk

Ook gaaf :sunglasses:

Lekker bezig, gaaf die ‘puurheid’ in die voet :ok_hand:

Goed gelukt hoor, chapeau👌

Mooi werk, zie je “bakjes” als watch tray op het www als ik gogel.

Rob

1 like

Ah ja :v: thanks, dat was het idd

Ziet er profi uit wat je maakt! Handig dat je restanten tot je beschikking hebt.

Zadelsteken met de hand in Let zetten is ook een aanrader. Hier heb je niet veel meer dan het afgebeelde gereedschap voor nodig.

1 like

Laat je daar maken, of beschik je over een lasercutter? Staat ook nog op mijn ‘bescheiden lijstje’ :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

In mijn werkomgeving :wink:

1 like

In mijn ontwerpen hanteer ik de principes van less is more en de gulden snede. Dan kan het eigenlijk niet misgaan :wink:

2 likes

Prijs jezelf gelukkig. Ik mag ervoor naar een FabLab. Moet ik maar weer eens gaan doen binnenkort.

1 like

je bent wel heel goed/mooi bezig. je krijgt van mij 10 ups. ga vooral zo door en laat het ons zien.

2 likes

Maatwerk op naam. Nice touch!

1 like