Introductie
Mijn grootste hobby is het leren combineren van materialen, en bedenken/ creëren van objecten. Hieronder een paar voorbeelden. Scroll gerust verder als je hier voor de (DIY) watchrolls bent
Mijn DIY avonturen begon met hout. Dit is een detail van een eiken meubel met verborgen schroeven.
Zoals door @Zirx en @WatchGeek hierboven geshowed ben ik ergens dit voorjaar aan de gang gegaan met stoffen en naaimachine. Inmiddels een aantal watchrolls, watchpouches en van die bakjes, om je horloge of sleutels in te leggen, gemaakt. Weet niet of die laatstgenoemde (bakjes) een officiële naam hebben zag ze ooit voorbij komen in een post van RLC volgens mij…
Na een aantal trial-and-error rolls, m.n. qua afmetingen en de stijfheid van bepaalde stoffen inmiddels de juiste parameters gevonden, denk ik. Ik probeer de roll zo onverwoestbaar mogelijk te maken door gebruik te maken van materialen als pure cordura™, Armacor™, Nylon 400D en Level2 gecertificeerde denims. Deze materialen worden allemaal gebruikt in gecertificeerde motorkleding, dus moeten zeker een leven vol horloge-avonturen overleven.
Maar dus een aantal watchrolls, m.n. van cordura™, polyamide-katoen fleece en Shell 500D stoffen;