Show je elektronisch horloge (ESA/Bulova/etc)

Ik ben een vrouw met 15 cm polsen🥴

1 like

Toepasselijk wel in dit kader, een overzicht van de verschillende electronische horloge toepassingen. Dit komt uit de “Europa Star” magazine uit 1972 (en opnieuw gebruikt in een artikel in de laatste editie).

6 likes

Had ooit deze Eterna Sonic maar weer verkocht. Zou toch wel weer een mooie vintage zoemer willen hebben.

5 likes

Megasonic voor een megatopic :+1:

15 likes

Dat is ook een mooi ding zeg, nooit van gehoord ook. Ik ben nog wel eens benieuwd wat bracelets van Omega betreft: is er ergens een soort overzicht van welke banden geleverd werden met welke horloges?

2 likes

Dankjewel, she really is a beauty! Hier wat meer achtergrondinfo over mijn exemplaar :wink:

Zit wat gewrongen met de titel. Electronisch
Voor mij zijn er wat verschillende.

The tuningfork modellen (geen balans)
Electronics, (met balans en batterij)
Vroege quartz en quartz.

Als we spreken over electronics dan ga ik uit van de versies met balans en batterij. Zoals Heel veel merken ze gemaakt hebben, en steevast de worden electronic of electric gebruikten.

Ik vind tuningfork een heel andere catégorie als electronics.

Maar staat natuurlijk vast dat ze allemaal Electronisch zijn.

Bij deze mijn electronic van de dag een NOS citizen cosmotron.

7 likes

Klopt, zie Show je elektronisch horloge (ESA/Bulova/etc)

1 like

accutron accutron1

6 likes

6 likes

Deze vallen allemaal binnen de noemer electronisch. Maar ze zijn niet allemaal hetzelfde.

7 likes

Mooie Deepsea !

1 like

Leu k en een mooi overzicht :+1:

1 like

Dit is al een hele lijst …

1 like

Deze heb ik ook nog, met Hamilton kaliber 500.
http://www.crazywatches.pl/hamilton-titan-500-electric-1957

40c525f5e7f8830c2d9a720575e99c24096e9691_1_485x500 7b8710a7550e6c7fa2891d90da8b252a28748f00_1_462x500

7 likes

Ja inderdaad zeg, hier kan ik wel wat mee. Ik snap alleen niet zo goed, de mijne zou dan een 198.001 zijn. Die staan niet op jouw lijst zie ik?

Hier staat die van jou :wink: , en er is nog meer dat staat op omega forum

omega bracelet list

1 like

Dat is een erg fijne lijst, die had ik veel eerder moet hebben… Goed om te weten, de 1098 band hoort dus op zowel de Seamaster 120 en op de F300hz die ik heb besteld, moet alleen andere endlinks hebben.

1 like

Hier mijn Tissonic. Ligt nog te wachten op reparatie omdat de urenwijzer soms een eigen leven leidt. Mist waarschijnlijk ergens een tandje van wisselrad of uurrad.
Uurwerkje is een ESA 9162.

11 likes

Dat is een heule sjieke zeg. Al besloten of je hem zelf onder handen gaat nemen?

1 like