Show je elektronisch horloge (ESA/Bulova/etc)

Zat wat te kijken op HF en ik zie maar weinig rondom elektronische horloges. Dan bedoel ik daadwerkelijk de ESA uurwerken of bijvoorbeeld Bulova als ‘tuning fork’ horloge. Ik lees er weinig over en ik kwam op het idee om eens te kijken of we wat modellen kunnen verzamelen in een topic. In het blauw staat een schitterende Omega bijvoorbeeld.

Zelf meteen maar de daad bij het woord gevoegd en deze gekocht:


Zit wat werk aan, de vraag is hoeveel precies maar dat is voor later zorg. In het verleden heb ik deze ook gehad, maar die heb ik nooit zien/horen lopen:

Benieuwd naar meer exemplaren hier op HF!

12 likes


Ik heb deze nog als project liggen

4 likes

Kijk je hier wel vaak genoeg tussen dan? :wink:

Alle gekheid op een stokje, Het zijn wel toffe uurwerken ja. :+1:

Edit:

Mijn duit(en) in het zakje :slight_smile:

10 likes

Mijn ZentRa setje:
afbeelding
Met resp. ESA cal. 9158 en 9157 :blush:

10 likes

Leuk topic!

Bij deze, mijn betrouwbare zoemer. Afgezien van het interessante stemvork uurwerk met hackfunctie, mag ik graag de kleur wisseling van de wijzerplaat bekijken.

9 likes

Sweeping hands is voor mij om bij te :drooling_face:

13 likes

Vond het al zo vreemd dat dit topic niet bestond… hoe kan ik dit nou gemist hebben met zoeken.

2 likes

Goed idee dit! :+1::+1:

19 likes


Deze 2☝🏼

14 likes

Die Omega van jou is echt heel mooi, heb serieus getwijfeld om je een bericht te sturen. Maar ben bang dat ik me enorm ga ergeren aan die bewerkte bezel.

2 likes

Drie stuks hier

Zenith XL-Tronic met 50.0 (ESA 9162)

Zenith XL-Tronic met 50.5 (ESA 9164)

Universal Geneve Unisonic met 1-53 (Accutron 218)

De UG ga ik te koop zetten overigens…

13 likes

Ik moet zeggen dat ik hem ook echt super mooi vind, maar te grof. De bezel valt op de foto meer op dan in het “echt” maar het is zeker wat het is. Ik wilde hem niet vervangen met een aluminium. Zo is hij nog zo origineel mogelijk.

1 like

6 likes

blijft ook mooi

groetjes Lenno

9 likes

Te grof als in: te groot? 41,5mm is voor mij ook wel een struikelblok namelijk.

7 likes

Ik ben een vrouw met 15 cm polsen🥴

1 like

Toepasselijk wel in dit kader, een overzicht van de verschillende electronische horloge toepassingen. Dit komt uit de “Europa Star” magazine uit 1972 (en opnieuw gebruikt in een artikel in de laatste editie).

6 likes

Had ooit deze Eterna Sonic maar weer verkocht. Zou toch wel weer een mooie vintage zoemer willen hebben.

5 likes