Show je horloge (reis)doos!

Met het hete weer de laatste tijd ben ik wat terughoudend geworden met het dragen van mijn nieuwe horloge (Oris Aquis). Niet alleen door de felle zon maar ook de overvolle treinen naar werk zijn van die dingen waarbij ik soms panisch met mijn horloge omga. Maar niet voor niets zien mijn klokjes er na jaren nog uit alsof ze net uit de winkel komen :slight_smile:

Anyway, ik heb iets bedacht waarmee ik in de zomer tóch met een gerust hard op werk (kantoor) mijn horloge kan blijven dragen: een reisdoos!
Eerst was ik een random horlogezaak binnen gelopen om te vragen of ze een doosje hadden. Kreeg uiteindelijk een horlogedoos van een fashionmerk mee met een groot hard kussen erin maar hier kreeg ik mijn horloge nauwelijks goed in gezet. Bij de juwelier waar ik mijn Oris heb gekocht kreeg ik een original Oris-reisetui mee. Ook hier krijg ik mijn horloge niet netjes in kwijt.

Toen kwam ik opeens met het idee om het gewoon simpel aan te pakken… Bij de Hema een afsluitbaar magnetrondoosje en een pak microvezeldoeken gekocht. Ik doe de stalen band van mijn horloge dicht, vouw de doek in de lengte samen, doe het door de band heen en wikkel vervolgens om het hele horloge heen. Resultaat: complete bescherming, ook tegen stoten of whatever. Stel dat je je horloge in een rugtas wil doen tijdens het wandelen of fietsen, is dit de ideale oplossing!

Hebben jullie ook een aparte doos waar je je horloge in vervoert?

Ik vind 't nogal kansloos, zeker als je een horloge niet hebt om te flipperen.

Zo, das 'n heel eerlijk antwoord…

Hij ziet er wel als nieuw uit.:sunglasses:🖒

11 likes

Ehm nee. Gewoon om de pols is het vervoer. 's Ochtends ook geen tijd voor :grin:

Maar hoe ga je met de stalen band om dan? Bijvoorbeeld met typen enzo? Of heb je dit afgeplakt?

1 like

Om de pols, dan beschadigt in ieder geval de binnenkant niet en openbaar vervoer sowieso mijden

2 likes

OV mijden… hoe gebruiken jullie het OV dan? Al maaiend met de armen?

1 like

Nee dat absoluut niet :slight_smile: Alleen volle zon en overvol OV vermijd ik liever. Voor de rest gebruik 'm gewoon as usual.

1 like

Zit nooit meer in het OV :slight_smile:

1 like

Heb paar keer gehad in volle trein dat iemand met z’n rugtas pal langs me heenschuurt. Normaal geen punt maar als ik m’n horloge draag zonder overhemd of jas erover dan heb ik dat liever niet :slight_smile:

Ik kan mij hier weinig bij voorstellen eerlijk gezegd… Ik draag mijn horloges en ja ze krijgen draagsporen maar dat is oke, die vertellen jouw verhaal van jouw horloge.

1 like

Wat is er mis met volle zon?

Het is nog veiliger om m gewoon thuis te laten liggen in de kluis :wink:

3 likes

Ik doe altijd een zweetband over mijn horloge als ik met OV ga.

Geintje natuurlijk. De arbeidersrubs is niets voor mij.

2 likes

Mijn werk horloges zijn zo beschadigd dat ze er alleen maar van kunnen opknappen , als er iemand tegen op knalt :grin:

1 like

Ik wil mijn horloge gewoon om de pols, niet in een doosje of tas.

1 like

Jij bent wel heel voorzichtig :joy:
Ik ben altijd bang dat mensen op mn nieuwe nette schoenen gaan staan…gewoon ff naar de Blokker, 2 tupperware boxen gehaald, met n slijptolletje een gat in de deksel gemaakt en klaar.
Voor de zekerheid tape ik ze nog wel dicht om mn enkels want je weet nooit.
Complete bescherming, ook tegen stoten of whatever.
Echt de ideale oplossing !

5 likes

Klaar voor nieuwe dag in het OV

Maar meer on topic: ik zou gewoon een lederen pouch nemen. Of reisetui. Neemt minste ruimte in beslag.

24 likes

Sommige reacties hier vind ik eerlijk gezegd een beetje onder de maat. Maargoed, ik ben blijkbaar de enige die z’n horloge normaal draagt maar in de zomer wat moeite doet om 'm netjes te houden :slight_smile:

Er zijn trouwens ook zat mensen die zich helemaal druk maken om een krasje of deukje in de auto. Daar maak ik me dus helemaal niet druk om. (en hou veel van auto’s)

1 like

Ik heb zo’n case om nog 2 extra horloges mee te nemen op vakantie of een weekendje weg.
Naar werk zit het horloge om mijn pols. Mijn reflexen zijn intussen zo dat het horloge eigenlijk nooit ‘in harms way’ komt. :sunglasses:

3 likes

Nice!

Omega reisetui werkt perfect

3 likes