Show je horloge (reis)doos!

Ik zou echt niet van mijn horloge kunnen genieten als ik er zo zuinig mee zou moeten omgaan. Ik let ook altijd een beetje extra op, maar waarom een horloge kopen die je niet durft te dragen?

Beetje in analogie naar:

10 likes

Nee dat ben je zeker niet, maar om mijn horloge te gaan vervoeren als een restje macaroni van de vorige dag, vind ik wat ver gaan…

Er zijn, laat maar zeggen, stijlvollere opties denkbaar.

2 likes

Haha, herkenbaar.
Ik heb dat met deurposten en muren, dan draai ik mijn arm automatisch een beetje voor mijn lichaam :sweat_smile:

1 like

Een Oris aquis is een duiker en een toolwatch.

Als je dit had bedacht voor een lekke oude Patek, soit.

Maar dit Is van de zotte. :grinning:

2 likes

Ook herkenbaar :slight_smile:

Straks ben ik dood, maar nog wel een paar glimmende klokjes om mij naar het hiernamaals te begeleiden… (als ik daarin zou geloven).

Ik zou de hobby opgeven als ik er zo in stond, genieten is er op zo’n manier niet meer bij.

Ik heb zo’n zelfde soort, maar dan Blauw en van Longines. Werkt perfect!

1 like

Ach, iedereen gaat anders om met horloges. De één ziet horloges als gebruiksvoorwerp en maakt wat krassen niet uit. De ander ziet horloges als een sieraad waar je zuinig en voorzichtig mee wilt omgaan. Wat de één te ver gaat, is voor de ander normaal.

3 likes

Ik ben een tikkie autistisch dus er ligt een Oris service case klaar voor de Oris en een Breitling variant voor de Breitling.

Gebruik ze eigenlijk alleen als ik ze meeneem op vakantie etc

PS: ik ga niet met het OV op vakantie

4 likes

Dat is toch echt jouw interpretatie hoor. Ik geniet enorm van mijn horloges en kies er, ondanks dat het tools zijn, er voor om er zuinig mee om te gaan en ze er als nieuw uit te laten zien. En dat terwijl ik ze elke dag minimaal 12 uur draag. Ik snap waarom het hier zo overkomt alsof ik ze alleen maar in een vitrinekast heb staan :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Nogal overtrokken reacties hier: Iedereen heeft zijn eigen manier hoe met horloges om te gaan!

Ik reis zelf niet met het OV maar ben net als TS pietje precies :face_with_monocle: met mijn horloges.
Doe ze regelmatig af gedurende de dag bij alles waarbij het horloge ook maar enigszins zou kunnen beschadigen!

@ErwinJ heeft groot gelijk; hoewel ik het doosje voor zo’n mooi horloge ook wat lullig vind!
Ik zou zeggen: ga eens shoppen naar een mooie sjieke leren watchroll dat past bij zo’n premium horloge! :sunglasses:

Enne…hou die klokjes krasvrij Erwin! :smiley:

2 likes

Nee, ik heb een pols… Twee zelfs…

1 like

Een ORIS in een kluis? :thinking:

1 like

Een Oris in een microvezeldoek in een magnetron bakje? :thinking:

3 likes

Een Oris die over 10 jaar er nog prima uitziet en bij eventuele inruil of verkoop meer opbrengt dan een afgeragde? :thinking:

:wink:

2 likes

Zou iig geen microvezeldoekjes gebruiken, die kunnen op gepolijste delen jleine krasjes veroorzaken. Nagenoeg niet te zien, maar wellicht vind je het zonde.

2 likes

Materialen die minder hard zijn dan het staal/keramiek/saffier van je klok zullen ook geen krassen achterlaten.
Zelfs al zou je hem zonder microvezeldoek in dat tupperwarebakje gooien en hem goed hard heen en weer schudden, zouden er alleen krassen aan de binnenkant van de band komen waar de schakels elkaar raken.

Ik zou me niet al te druk maken zolang je hem niet tegen metaal en/of steen stoot.

Daarom kun je ze beter in Cape Cod doekjes wikkelen :wink:

2 likes

Nou ja als de TS al bang is voor zonnestralen op zijn klokkie, dan is een kluis geen gekke optie. Dus in de doos en in de kluis ermee zou ik zeggen.

Je gaat je gang maar, ik wikkel mijn horloges nergens in. Capecod doekjes ben ik ook geen fan van. :grinning:

1 like