Show je horlogekist / box / koffer

Amazon Gift Cards misschien een idee?

Ik had eerst een kist voor 20 horloges besteld via watch2day, maar die heb ik teruggestuurd. Op zich een prima kist, maar toch behoorlijk groot.

Een tijd later heb ik dan per toeval 2de hands een heel mooie kist van Gisoni kunnen kopen. Hier ben ik zeer tevreden van en aangezien deze nu vol zit overweeg ik om er een 2de bij te kopen. Deze kist kost nieuw rond de 70 euro, maar is kwalitatief ook veel mooier afgewerkt dan degene die ik eerder had.

Enkele foto’s:

3 likes

Hier ook een Gisoni Evisa in het zwart. Ik heb er 69,95 voor betaald bij Kish.

By day:

By night:

4 likes

Zijn dat nou vier panarai’s?

Homages. Zoveel geld heb ik niet :roll_eyes:.
Drie van Davidsen en één van Jacksontse met bandjes van Panatime.
Die van David zijn mooi en goede kwaliteit. Is nog wat beter dan Getat enzo.
Allemaal zonder enige merkaanduiding op kast , band of gesp (behalve Marina Militare op de wijzerplaat). Davidsen verkoopt ook helemaal als Panerai uitgevoerde horloges, maar dat gaat me te ver.
Die van Jackson iets minder qua dial en lume.
De laatste ga ik dan ook (verder) mee experimenteren. Wijzers (weer) zwart maken en relumen. En misschien de wijzerplaat ook. Setje nieuwe wijzers (helaas dezelfde) heb ik al. Just in case…

1 like

Net een Gisoni parata binnengekregen. Helaas zijn de kussentjes veel te groot voor de vouwsluitingen van mijn horloges (pols 17cm). Hoe pakken jullie dat aan?

Als ik de sluiting open laat bolt het horloge zo op van z’n kussentje, da’s ook geen porum :wink:

Zoek de verschillen:

16 likes

6 likes

Herkenbaar.

Niet, tot nog toe. Bedankt om me te herinneren een keer eens passende andere kussentjes zoeken, want ik was geloof ik kistblind geworden. Ik zag het niet meer :smile:

1 like

Ooit een kistje gehaald van zo’n eendagsvlieger geval. Zal vast hetzelfde zijn geweest wat nu in de kruidvat zit. In inderdaad voor dat geld was ik blij verrast. Kussentjesprobleem heb ik ook. Lekker dichtknijpen en rechtzetten.

2 likes

Een seconde of 10 :slight_smile:

1 like

Deluxa horlogebox 17,- bol.com gekocht voor 4,50 met een gele sticker bij de kruitvat :+1:

Foto!!

5 likes

5 likes

Mooi ding. Welke is dit?

Heb dezelfde, prima prijs kwaliteit

1 like

Winkel in kampen;

https://www.wereldhorloges.nl/huismerk-hv-15-horlogebox

Eerlijk gezegd passen grotere horloges er niet al te makkelijk in. Oppassen voor de kroon bij het sluiten.

1 like

Is eigenlijk een behoorlijk rommeltje. Mag wel wat aan gebeuren denk ik :blush:

1 like

Ik bewaar mijn horloges niet in een doos maar in een handgemaakte watchroll van buffelleer. Erg tevreden mee. Prachtig leer en genoeg ruimte voor mijn acht horloges plus bandjes en tools. Onderste drie foto’s zijn van de verkoper:

8 likes

Mooie watchroll, én mooie collectie. De enige ervaring met zo’n leren ‘oprolfoudraal’ die ik heb was voor wat gereedschap. (Met klassieke motorfietsen kun je beter wat bij je hebben). Bij hanteren/oprollen hoorde je altijd wel wat tegen elkaar kletteren in het leer. Ik zou het dus doodeng vinden om mijn horloges op te rollen.

1 like

Heb geen last van schades aan de horloges. Ze zitten allemaal in hun eigen vakje. Het leer is daaraast heel zacht en dik. Nog een paar plaatjes:

3 likes