Show je horlogetools

Gebruik je die widia tanden om draaibeitels van te maken??? en werkt dat goed ???

1 like

Dat werkt klasse, zeker bij oude geemailleerde of andere wijzerplaten, krijg je geen verkleuringen op de zichtkant

Die heb ik toevallig gisteren ook gekocht :grinning:
Is alleen nog onderweg…

1 like

Voor sommige staal zijn de gewone cutters te zacht, en dan werkt het niet goed. Met scherpe widia gaat het beter.

Ik heb het tot nu toe weinig gebruik, maar als men voorzichtig is is er geen probleem. Het gaat heel vlug en de dial kan niet heet worden, alleen de oppervlakte.

Mijn is ook niet thuis : foto is van de verkoper :wink:
Helemaal hetzelfde dat jij hebt gekocht ?

1 like

Yep, ook een Proxxon MF 70 :sunglasses:

1 like

Proficiat ! En veel plezier voor ons :wink:

1 like

Inderdaad, jij ook, ik hoop dat we hiermee een hoop kansloze horloges van de sloop kunnen redden. :rofl:

2 likes

Laatste werktuigen, heel zeldzaam deze laatste tijden voor mij.


met een linkse thread cutter.

Breguet tweezers, 2 saphir burnisher…
En het laatste, na een paar jaren zoektocht :

Maar deze moet nog thuis aankomen.

4 likes

Je hebt flink geïnvesteerd Bruno. Waar ga je het freesbankje voor gebruiken?

Het lijkt op een nieuw elan in je horloge hobby.

2 likes

Ik zie nu dat aanschaf van het freesbankje al een ouder bericht is. Dan moet je nu al de nodige ervaringen hebben opgedaan.

Jammer niet Coos, ik heb nog geen genoeg tijd gehad om ermee echt beginnen te spelen.
Maar ik hoop zo vlug mogelijk weer te kunnen praktiseren.
Met deze wil ik ook oefenen.

1 like

Deze tool is om diamanten te bewerken. Niet voor horloge uurwerken.

2 likes

Volgens mij heb je het mis. Hiermee kan je de ruimte tussen de tanden van je tandwielen polijsten.

Volgens mij heeft Huib @vinwat gelijk.
Ik denk dat @stefanketelaars een tour à arrondir bedoelt.

2 likes

Ja, het is inderdaad om steenen te bewerken, niet alleen maar diamanten maar ook rubies, saphir ezv…
Dus is het ook een horlogemaker werktuig.




5 likes

Zo een bedoeld je :

1 like

Nog een paar stukken gereedschap te gaan en je hebt een horlogemakersmuseum Bruno.
Nu nog de tijd vinden om deze te restaureren en daarna te gebruiken.

1 like

Net wat spullen binnen om (balans)tappen op te knappen:

En verder ook maar eens aan de Fixodrop. Ik red het tot nog toe wel zonder, maar uurwerken zonder schokprotectie zijn nog wel eens wat onwillig dus helpt wellicht wat om het druppeltje in het midden te houden :innocent:

3 likes