Show je kleinste

Allemaal leuk die grote klokken van tegenwoordig, maar klein is ook fijn.

12 likes

18.3?
Kleiner gaat het niet worden denk ik. Ik denk dat je echt officieel de kleinste hebt. :shushing_face:

Nee hoor, deze Tissot is 14.3 :sunglasses:

Ok ok, hij is niet rond, verticaal is hij 18.4 :innocent:

6 likes

Show je kleinste… Ik zat al klaar met m’n lineaaltje en een pincet, maar het ging over horloges. :slight_smile:

14 likes

Hoppa!
Niet van mij, van vd vrouw des huizes uiteraard:

5 likes

Ik had ook iets anders verwacht hier. :rofl:

1 like

Tja, of de bovenstaande Tissot van mij is kun je ook over discussiëren. Ik heb hem gekocht, zelf opgeknapt en geserviced en vervolgens aan m’n vrouw gegeven; die draagt hem heel sporadisch. :sunglasses:

Deze Enicar van ongeveer 17 mm. Ik moet wel langs een horlogemaker ermee want hij loopt niet meer.

edit: Hij stond per toeval op de goede tijd toen ik deze foto nam!

5 likes

Te groot is geen gezicht maar die miniatuurtjes van <20mm zijn toch ook geen porem, tenzij je een vrouw bent wellicht…

1 like

Ook bij vrouwen niet. Maar wel heel knap gemaakt.

Kleinste die ik zelf draag is deze 21mm Tissot “tank” :sunglasses:.

24 likes

Welk model is dit horloge? Fantastische kleur combinatie.

2 likes

Leuk topic, minder is meer !

Mn kleinste is een zeer zeldzame manufactuur August Hohl Constanta Excellent
Het caliber AHO 1057 is 'ein echte Rarität, ein Stück deutscher Industriegeschichte, heute nur noch sehr wenige solcher Exemplare übriggeblieben, al helemaal in een eigen merk horloge.
Klein maar fijn dus. Hoe klein ? 31 millimeter.
=edit= In dit topic is deze plotseling enorm groot ! :joy:

1aab7209cac69bcc6a576b6489ff3b4ac5856bbf_1_512x500

NA Constanta Excellent AHO 1057

7 likes

Tja al meer topics over dit onderwerp maar om een of andere reden minder in the picture dan de polskeukenklokken…
Natuurlijk draag ik graag een paar steentjes bij - en volgens mij mijn kleinste is deze Baume & Mercier …


Alhoewel dik over de 1cm wel een slanke toch?

8 likes

Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, het is een stalen Tissot uit 1939 met een kaliber 19.4, meer weet ik ook niet. :sweat_smile:

2 likes

Ik denk dat het antwoord gevonden is op de vraag
Wie heeft de kleinste van het Forum? :wink::+1:

1 like

Ik in ieder geval niet. Ik beweeg me zowel qua dikte, lengte en omtrek een beetje in de middenmoot denk ik.

Met grootvader’s horloge natuurlijk. En met best veel dingen, nu ik er zo bij nadenk. :thinking:

2 likes

Een Echte Aristocraat staat zich niet voor… :grin:

2 likes

Die doet mij denken aan mijn Invicta Tank

7 likes

Heeft er inderdaad wel wat van weg; heb je een idee uit welk jaar die stamt?