Show je kleinste

Twee kleintjes uit de projectendoos.

Breitling jaren vijftig 21x23mm

Arsa, waarvan de bovenste pootjes ontbreken, 21x33mm

6 likes

Oef dat is een lastige vraag. Denk sowieso rond de jaren 50. Maar kan ook ouder zijn.

1 like

Ik ben ook niet bekend met Invicta; bestaan er geen serienummerlijsten?

Nee niet dat ik weet. Ik zou zoiets graag willen hebben of willen make . Alleen heb ik daar echt hulp bij nodig van anderen. Er zijn namelijk aardig wat Invicta vintage modellen gemaakt.

2 likes

Ik heb het geluk dat ze dat bij Tissot zelf gedaan hebben, dus ik kan voor de serienummers uit een boekje putten. :innocent:

Voor mij deze Pontiac:

6 likes

Die met die champagne wijzerplaat loopt niet. Moet ooit eens gaan kijken waar daarmee loos is.

3 likes

2 likes

Niemand heeft de JLC cal 101 van 1 gram ? Daar hoopte ik eigenlijk een beetje op.

Ook ff gezocht!

4 likes

Ik had deze al eens eerder gepost, maar voor de liefhebbers van klein laat ik het ( of eigenlijk haar, 't is een meisje he?) nog maar een keer zien.
Vondst van mijn dochter, al een paar jaar geleden, in een Utrechts antiek winkeltje. Ze heeft het veel gedragen, maar het loopt slecht inmiddels (vuil / slijtage). Misschien is er een deskundige liefhebber hier op het forum die er eens naar wil kijken en wil servicen voor een lief prijsje? Het uurwerkje is een AS1677/Dugena869

9 likes

Jammer dat je behalve haar dames model nog geen eigen horloges bij die schitterende display van Pontiac hebt. Succes met de service, moet lukken op dit forum :sunglasses:

Alvast voor een volgend topic misschienā€¦ je kleinste duiker.


Een Aquastar van nog geen 30mm. Compleet met datum, verstelbare binnenbezel en een automatisch uurwerk in stalen kast & deksel, dicht tot 10 atm. Werd ook wel verkocht onder de naam Heuer, die is natuurlijk veel beter :wink::money_mouth_face:

5 likes

@domega Als je op de foto klikt wordt ie vergroot weergegeven. Je ziet dan dat alle 3 de ā€˜groteā€™ horloges, net als het kleintje dat er voor langs ligt het merk Pontiac op de wijzerplaat hebben staan. Ik begrijp je opmerking dus niet zo goed. Wat bedoel je met ā€œgeen eigen horlogesā€?

Om precies te zijn, van links naar rechts:

Pontiac International ***

Pontiac *** Hydraulica

Pontiac * Symparica.

Lijkt mij Pontiac genoegā€¦

2 likes

To Pontiac ore not to Pontiac, thatā€™s the questionā€¦ :rofl:

Andere periode - ook zonder klikken is het nieuwe font ofwel lettertype duidelijk te onderscheiden van dat op de standaard en het dameshorloge. Hier op het forum zijn overigens wel regelmatig Pontiacs met ā€˜langeā€™ P te bewonderen. Bedoelde het ook niet negatief hoorā€¦

Ik denk dat ik op dit moment ook bij de groep met de kleinste hoor.

Deze miniaturen gekocht voor mijn vrouw die ook graag een vintage klokje wilde.
Deze roamer en certina bleken echter kleiner te zijn dan verwacht. Echter daardoor juist veel interessanter en leuker.

Het is geweldig dat in deze klokjes (kleiner dan een 15mm) nog een kaliber past. Quartz op dit formaat kan sowieso niet want de batterij is al groter. De foto doet het geen recht. In het echt oogt het nog meer miniatuur




6 likes

werkend handopwindertje ter grote van 1 schakel van de oyster band.


8 likes

Seiko ringhorloge 17 jewels :joy: handopwinder. Seiko maakte 3 verschillende modellen.

15 likes

Elgin 7 jewels uit 1928
29 /30mm

10 likes