Show je kleinste

Een merk dat op het forum nog niet langs is geweest, volgens mij. Frago, 21mm schoon aan de haak.

7 likes

Klein en kleiner, het “grote” horloge is 30 mm en is het horloge van m’n vader uit de jaren vijftig.

8 likes

Klein en kleiner, naar @HansT die een mooi ‘paartje’ Olympics postte. Mijn paartje Citizens horen niet samen maar zijn uit ongeveer dezelfde periode. De heren heb ik al lang, de kleine was voor een oudere dame bestemd. Maar die kleine heeft helaas kuren :dizzy_face: Aan de pols prima op tijd, eenmaal afgedaan is ze net zo betrouwbaar als onze winter :slightly_frowning_face: :slightly_frowning_face: :slightly_frowning_face:
Maar weer een ander zoeken dus :face_with_monocle:

5 likes

Even uit de vergetelheid halen, aangezien ik geen jonger draadje vond zo snel.

Normaliter vind ik een bandje van 16mm breed al aan de smalle kant, maar dit is een horloge met diezelfde breedte. Een Velona met een handwinder er in.
Van wijlen mijn vrouw haar grootmoeder geweest, die ze nog tot op hoge leeftijd heeft gedragen. Bijzonder, aangezien ik, zelfs met bril waarmee ik goed zie, al moeite moet doen om de tijd af te kunnen lezen :joy:

4 likes

Een Ancre handopwinder, rond 1970 gekocht bij de HEMA. 28 mm schoon aan de haak.

Loopt na afregelen nog bijzonder nauwkeurig.

5 likes

Vandaag een kleintje met een kastje van 15.3mm gevonden. Het is een 17 jewel Liban uit Zwitserland.

3 likes

En hier is dan het kloppend hartje:

1 like