Niemand heeft de JLC cal 101 van 1 gram ? Daar hoopte ik eigenlijk een beetje op.
Ik had deze al eens eerder gepost, maar voor de liefhebbers van klein laat ik het ( of eigenlijk haar, 't is een meisje he?) nog maar een keer zien.
Vondst van mijn dochter, al een paar jaar geleden, in een Utrechts antiek winkeltje. Ze heeft het veel gedragen, maar het loopt slecht inmiddels (vuil / slijtage). Misschien is er een deskundige liefhebber hier op het forum die er eens naar wil kijken en wil servicen voor een lief prijsje? Het uurwerkje is een AS1677/Dugena869
Jammer dat je behalve haar dames model nog geen eigen horloges bij die schitterende display van Pontiac hebt. Succes met de service, moet lukken op dit forum
Alvast voor een volgend topic misschien… je kleinste duiker.
Een Aquastar van nog geen 30mm. Compleet met datum, verstelbare binnenbezel en een automatisch uurwerk in stalen kast & deksel, dicht tot 10 atm. Werd ook wel verkocht onder de naam Heuer, die is natuurlijk veel beter

@domega Als je op de foto klikt wordt ie vergroot weergegeven. Je ziet dan dat alle 3 de ‘grote’ horloges, net als het kleintje dat er voor langs ligt het merk Pontiac op de wijzerplaat hebben staan. Ik begrijp je opmerking dus niet zo goed. Wat bedoel je met “geen eigen horloges”?
Om precies te zijn, van links naar rechts:
Pontiac International ***
Pontiac *** Hydraulica
Pontiac * Symparica.
Lijkt mij Pontiac genoeg…
To Pontiac ore not to Pontiac, that’s the question…
Andere periode - ook zonder klikken is het nieuwe font ofwel lettertype duidelijk te onderscheiden van dat op de standaard en het dameshorloge. Hier op het forum zijn overigens wel regelmatig Pontiacs met ‘lange’ P te bewonderen. Bedoelde het ook niet negatief hoor…
Ik denk dat ik op dit moment ook bij de groep met de kleinste hoor.
Deze miniaturen gekocht voor mijn vrouw die ook graag een vintage klokje wilde.
Deze roamer en certina bleken echter kleiner te zijn dan verwacht. Echter daardoor juist veel interessanter en leuker.
Het is geweldig dat in deze klokjes (kleiner dan een 15mm) nog een kaliber past. Quartz op dit formaat kan sowieso niet want de batterij is al groter. De foto doet het geen recht. In het echt oogt het nog meer miniatuur
Klein en kleiner, het “grote” horloge is 30 mm en is het horloge van m’n vader uit de jaren vijftig.
Klein en kleiner, naar @HansT die een mooi ‘paartje’ Olympics postte. Mijn paartje Citizens horen niet samen maar zijn uit ongeveer dezelfde periode. De heren heb ik al lang, de kleine was voor een oudere dame bestemd. Maar die kleine heeft helaas kuren Aan de pols prima op tijd, eenmaal afgedaan is ze net zo betrouwbaar als onze winter
Maar weer een ander zoeken dus
Even uit de vergetelheid halen, aangezien ik geen jonger draadje vond zo snel.
Normaliter vind ik een bandje van 16mm breed al aan de smalle kant, maar dit is een horloge met diezelfde breedte. Een Velona met een handwinder er in.
Van wijlen mijn vrouw haar grootmoeder geweest, die ze nog tot op hoge leeftijd heeft gedragen. Bijzonder, aangezien ik, zelfs met bril waarmee ik goed zie, al moeite moet doen om de tijd af te kunnen lezen
Een Ancre handopwinder, rond 1970 gekocht bij de HEMA. 28 mm schoon aan de haak.
Loopt na afregelen nog bijzonder nauwkeurig.