Show je lange letter

Dank je, is een vroege waterdichte Tissot, laatst opgeknapt:

1 like

Ik heb er ook ééntje in de collectie.

4 likes

Die had ik al gelezen :smile::+1: gaaf ding is het.

2 likes

Ah, ik was er al bang voor :sweat_smile:

2 likes

Topic kan net zo goed verplaatst worden naar het vintage sub forum😄

2 likes

Er wordt verrassend veel vintage werk getoond. Mijn idee om het in het rode deel te plaatsen is dat het thema van de verlengde en /of doorverbonden letters in het logo niet persé alleen hoeft te gelden voor vintage horloges. Ik zou het juist heel leuk vinden als er hier ook wat ‘moderne’, jongere horloges getoond werden die dat grapje ook in hun logo hebben. Ik zou er zo uit mijn hoofd zelf even geen voorbeeld van weten, behalve dan de Prisma hieronder uit mijn eigen collectie.
Een Quartz horloge, nieuw gekocht, ik dacht een jaar of 6 geleden. Het kan dus wèl.

6 likes

Ik kan alleen meedoen met vintage .
Maar dan wel meteen goed: een dubbele lange letter!

6 likes

6 likes

7 likes

M.i. is het qua marketing ook meer een specifieke ‘vintage’ invulling, bij de meeste moderne horloge designs wordt het accent veel vaker bij andere opties ( formaat, gewicht, blingbling, tekst in superlatieven, wijzerplaat materiaal dan wel oppervlak etc) dan op logo/identiteit gezocht…
Mijn vintage doos wordt wat leger de laatste tijd, ook omdat zich gewoon leuk nieuw design aandient. Maar in het jongere spul een lange letter te vinden, nou eh… - Terwijl bij mijn vintage horloges die logo’s zich echt in tientallen uitrollen :nerd_face:
Maar vooruit, deze jonge Actua (overigens wel een oud merk) kan er wel mee door, toch??

8 likes

Precies! Het kan dus wel! Leuk horloge trouwens met die gele plaat en gekleurde wijzertjes.

2 likes

Dank je Lex, mind you - het is volgens mij wel young vintage.
Ik heb hem ook nog in rood trouwens, zijn dus al 3 jonkies met lange letter :grin:

5 likes

Toch meer in huis dan ik dacht. :rofl:

8 likes

Met zo’n wijzerplaatje is die lange letter truc misschien zelfs een beetje overkill :joy:

8 likes

Wat een respons mensen! Ga er vooral mee door. Zo krijg je nog eens wat aardigs te zien.

Trouwens:
Als je extra gegevens beschikbaar hebt bij het(de) horloge(s) die je laat zien, zoals leeftijd / productiejaar, calibernummer e.d. kan en mag je die er ook best bij vermelden!
Het hoeft niet per se, maar mag wèl! Extra info helpt anderen dan weer bij het herkennen en identificeren van de exemplaren in hun collectie.

Hier nog enkele voorbeelden van mijzelf:

Adriatica - Swiss made - cal. AS 1628 - ca. 1955 ---- Atlantic - Swiss made - cal. AS 1130 - ca. 1955

Bifora - German made - cal. Bifora 934SC - ca. 1955 ---- Ciny - Swiss made - Cal. Dugena 2102 ca. 1970

8 likes

Hier nog een paar, allemaal Zwitsers.

9 likes

Even dacht ik dat dit artikel te ontfatsoenlijk zou zijn voor mijn gevoelige dameshart, maar gelukkig: het gaat om een bijzonder lettertype.
Dat is mij nog nooit opgevallen, maar bij de eerste gelegenheid zal ik een horloge kopen met zo een lettertype.

3 likes

Sorry had het ook niet zo bedoeld, maar ja, de dirty mind…

:joy: !

Was deze al voorbij gekomen?

6 likes

En nog even voort op dit thema…

5 likes