Show je lange letter

OMG!!! Nee! Het is niet wat je denkt. Het gaat hierom.
Al een hele tijd loopt er een topic over de beroemde lange P in het logo van de hier op het Forum zo geliefde Pontiac horloges.
Ik ben daar eens ingedoken en kwam tot de ontdekking dat er meer onder de horloge zon is dan alleen dat in Nederland en België beroemde Pontiac merkbeeld.

Toen ik van een gewaardeerd forumlid de vraag kreeg of er al een topic bestond
“Show je lange letter” dacht ik, waarom niet? Dat is weer eens een ander aardig thema om een horloge uit je collectie te laten zien.

Omdat het hier niet persé om vintage horloges hoeft te gaan plaats ik deze post hier
image
want ook de wat modernere horloges zouden zo’n soort logo, vignet of merkbeeld kunnen hebben. Ik ben van de vintage horloges, dus bij mij zal je sowieso niet veel moderne exemplaren aantreffen en zeker geen een met een logo waarin verlengde letters zijn gebruikt. Maar de uitdaging is aan jullie om te laten zien dat er misschien, ook bij de wat modernere horloges, dergelijke logo’s voorkomen.
Wat je hier laat zien mag trouwens zowel vintage als modern zijn als er maar sprake is van een merkbeeld op de wijzerplaat waarbij een of meer van de letters is verlengd en/of de letters onderling met een lijn zijn doorverbonden.

Ik trap zelf af met een EREF en een FLORA horloge en hoop dat er nog veel meer gaan volgen.

Veel plezier.

Kom er maar in @ TKH!

20 likes

Die titel, gofferdomme :rofl:

3 likes

Lange letters mag dat ook ?
En ik heb er maar 1…

4 likes

Daar heb ik er een heeeeeeleboel van :innocent:
Maar ik volsta hier even met eentje :grin:

19 likes

:heart_eyes: :star_struck: :+1:

2 likes

Deze dus ook

9 likes

Hahaha heerlijk, hier komt dan een greep uit de collectie:

Ogival

Arsenal

Lasita

Lancia

Vostok

Pontiac

Richard

Foresta

Provita

15 likes

Interessante variant op het font topic :+1:, zulke komen bij mij in ieder geval wel eens om de pols…
In januari droeg ik deze ‘lange’ oudjes







13 likes

Who 16 stuks. Doe eens een beetje kalm aan! :joy:
Nou dan begin ik ook maar: Deze 6 .
Maar dat is nog alleen maar uit de projecten bak😅






9 likes

Qua langgeletterdheid valt het erg mee hier.
Behalve de oude Tissot waarvan het logo al voorbij is gekomen kan ik alleen de amphibia toevoegen

12 likes

Potverdrie wat is dit een mooi ontwerp zeg

10 likes

Thanks! Ik vind hem ook fantastisch :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Hier ook nog een paar.

12 likes

Een paar… :sweat_smile:

1 like

Ik heb wel wat op de telefoon staan, maar is wel gedoe met steeds maximaal 5 plaatjes per keer uploaden.





12 likes

Ja dat is precies de bedoeling :slight_smile:

1 like

Gaaf horloge hoor!

3 likes

Ja, ik had het even nog niet zo in de gaten.
Maar… A dirty brain is a image forever!!
En… ik had een goede leermeester! Toch? @Climholland

2 likes

Rotterdammers hebben een natte T, maar hagenezen hebben een lange .?

1 like

Hé een Draga, wat leuk. Ik heb nog een Draga automaat van mijn vader. Die wil ik nog eens laten opknappen.

1 like