Show je provinciaal horloge vandaag

Mooi on-topic verhaal en inderdaad goed punt over de senaat en huis van afgevaardigden. Daarnaast betekent dit dat de Republikeinen ook hun keuze voor de supreme court kunnen aanwijzen en dus dingen als abortus en homo huwelijk via die weg een stuk moeilijker in te voeren kunnen maken.

1 like

Een welverdiende zege voor tycoon Donald John Trump. Een selfmade man, die weet ā€˜from scratch’ bedrijven op te bouwen, evenals een miljarden-tegoed op zijn banksaldo. 'An all-american hero, that’s our president Trump, that’s what he is '. De USA kunnen trots zijn op zijn legacy, net als bij Reagan ā€˜before him’.

1 like

nou ja self made kreeg miljoenen van ze vader om wat te beginnen. ben niet voor of tegen hoor.

En miljarden heeft verloren en onder curatele gesteld door zijn eigen bedrijven met ā€œzakgeldā€ (ahum) van 450.000 dollar per maand zolang hij zich maar niet met de bedrijfsvoering bemoeide. Ik hoop dat ze die curatele nu vanaf de start opleggen, zonder dat eerst de USA failliet hoeft te gaan. Zwarte dag imo. Oh ja terug in de tijd toen alles nog goed was, je nog gewoon kon discrimineren, uitsluiten enz.

1 like

Een bedrijf kunnen leiden zegt werkelijk helemaal niets over je capaciteiten om een land te leiden.

2 likes

Toen de democraten de slavernij in stand probeerden te houden bedoel je, die goede tijd?

Toch wel een verschil van een paar honderd jaar

2 likes

We gingen terug in de tijd toch? :slight_smile:

En gezien de grote overwinning zegt Trump wat een hoop Amerikanen denken.

1 like

Ja die, toen het erom spande of de republikeinen of de democraten de meeste slaven hadden.
Net zo spannend als vannacht lijkt wel.
Dat het een republikein is … ach, vroeger was hij democraat, dus dat is niet eens zo relevant.
Dit wel,

5 likes

Whats the fuzz? Als die twee als beste naar voren geschoven worden door miljoenen Amerikanen… Dan zegt dat meer over de bevolking dan over de verkiesbare personen.

Maar politiek off topic slotje. Ik voel een bier en chips topic aankomen.

1 like

Gooi er snel een horloge in, grijs dan maar.

4 likes

hahahaha.:raised_hands:

Nou ja, als je als filmster al president kon worden (en algemeen niet als slecht werd beoordeeld achteraf), dan ben ik wel benieuwd wat een zakenman kan. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre een president daar het uithangbord is van beleid wat ministers en ambtenaren werkelijk maken.
Toch is dit wel passend in het rijtje wilders-brexit-een ruk naar rechts in frankrijk en duitsland.

Als ik zie hoe onze eigen politiek geld verbrast. Als een land, ons land, een bedrijf geweest zou zijn was het al tig keer gigantisch failliet geweest. Sterker nog, we zijn failliet. We hebben enkel schuld. En onze schuld loopt elk jaar alleen maar op. We betalen elk jaar meer rente en we krijgen het begrotingstekort simpelweg niet gedicht.

Ik ben op dat gebied erg benieuwd wat Trump voor Amerika kan betekenen.
Nog nooit heeft een dergelijk persoon in de moderne westerse wereld aan het roer van een land gestaan. Dus ik ben benieuwd. We zullen het zien.

2 likes

is dat de schuld van de mensen die regeren of van het kiesstelsel?

Ik denk dat de vergelijking alleen compleet krom is. De taken van een overheid staan voor een groot deel zo ver af van wat een bedrijf doet dat het niet te vergelijken is. Denk aan het zorgen voor de financieel zwaksten via nivelleren, het onderhouden van goede relaties met het buitenland, het goed regelen van gezondheidszorg. Dingen als de overheidsschuld aanhalen als argument voor slecht management is gewoon niet correct, de financiering van een land is zo anders dan bij een bedrijf.

1 like

4 likes

Wat zit je nu een te zeuren. Ik zeg dat ik het ā€œinteressantā€ vind om te volgen. Niet meer en niet minder.

k zeg dus ook niet dat ik het belangrijker vind of ik een mooi horloge om mijn pols heb (FYI dat heb ik…).

Waar haal jij de conclusie vandaan dat ik het een belangrijker vind? Dat het ā€œinteressantā€ is om te volgen heeft te maken met de mogelijke veranderingen aldaar (positief of negatief). Geeft verder niet aan hoe belangrijk het voor mij is (FYI, niet zo belangrijk… Ik heb er vandaag niet minder/meer of slechter van gescheten).

Wat anders, dus niet tegen jou:

Wel leuk om te zien dat veel mensen nu ineens doen alsof Amerika compleet mongool is. Want ā€œhoe had dit nu kunnen gebeuren die mafkees aan de machtā€? Hoe een grote mafkees ben je als je een miljarden imperium succesvol runt. En wat zijn nu precies de negatieve gevolgen van zijn verkiezing (kunnen we toch pas over 4 jaar weten?).

Met zijn alle roepen dat democratie beschermd moet worden, maar als het resultaat daarvan tegenvalt snel gaan roepen dat hele bevolkingsgroepen dom zijn… Nee dan snap je het…

2 likes

Dat moet je even fact checken, die is namelijk nep, dit heeft hij nooit gezegd.

Kom ik nu ook tegen inderdaad, hoewel in het ontken-artikel er ook bij hoog en bij laag beweerd wordt dat het er wel is/was maar weggehaald. Wat mij vooral duidelijk is geworden in deze verkiezingsstrijd is dat het onmogelijk is te bepalen welke leugen nu de waarheid is :hushed:

1 like