Show je provinciaal horloge vandaag

Het zou volgens die quote in een magazine hebben gestaan, daar zouden dan nog wel wat kopieën van moeten zijn lijkt me.

Hoe kunnen mensen nu geloof hechten aan Trump als president?

Dit is iemand die zegt:

• dat ie een muur gaat bouwen tussen US en Mexico;
  • dat ie gelijk wat met vrouwen mag doen;
  • dat ie niet gelooft in klimaatopwarming science;
  • dat er geen moslims meer de US binnen mogen;

Wat een populistische idioot :joy: Zolang de rednecks maar denigrerend mogen doen tegen vrouwen, vreemdelingen, en op’t einde van de dag in hun benzine-zuipende pickup naar huis kunnen sjoffen?

Grappig gaat 't wel zijn de komende maanden, men zegt nu al allemaal dat ‘de soep niet zo heet gegeten gaat worden als ie werd opgediend’ - hij gaat zijn racistische kiezers enorm moeten teleurstellen, want hij zal geen millimeter van zijn beloftes kunnen waarmaken.

Brexit all over again; ‘gewone volk’ laat zich leiden door populisme, en nu geen enkele politieker die de verantwoordelijkheid op zich wil nemen :joy:

Wanneer gaat iedereen doorhebben dat je het pleit nooit kan winnen met haat, angst en protectionisme?

3 likes

Ik ken een buurland wat daar andere ervaringen mee heeft… Edit: en ik denk nog wel een lijstje met andere landen ook. Even duidelijk: Ik vergelijk Donald Trump niet met de mensen die het daar aan de macht hebben of hadden.

Ik schaar me volledig achter @helden… Al zal @koekoek daar wel wel weer een mening over hebben.

Zeau. Mag dit topic nu dicht? Edit2: Waar is Marijn toch… Je mist hem toch in zulke discussies he…

Grappig toch, hoe zijn toon in zijn overwinningsspeech al helemaal anders was? Hij voelt de bui al hangen met z’n beloftes die niet te realiseren zijn? Op een bepaalde manier zal zijn overwinning zijn grootste probleem zijn… voor zijn kiezers alleen maar ontgoocheling voor de boeg, en binnen 4 jaar terug een democraat aan de macht, want dan is dat weer ‘anti-establishment’.

Toekomst wijst 't wel uit.

Opzich was dat wel opvallend inderdaad.

Lijkt me heerlijk, zo’n glazen bol. Wil jij overigens zeggen dat de democraten het de afgelopen jaren het goed hebben gedaan?

Nogmaals, ik zelf heb er niet echt een mening over… Ik vind Obama een sympatieke(re) man, maar of zijn beleid nu echt Amerika verder heeft geholpen kan ik niet beoordelen. Kennelijk vinden hele volksstammen (heb even de precieze cijfers van mensen die op Trump hebben gestemd niet bij de hand) van niet.

Op vlak van gezondheidszorg en milieu/klimaat, voor mij toch wel echt hete hangijzers in de US, heeft Obama zeker wat gerealiseerd. Naast goedkeuring homo-huwelijk en wegwerken slechte relaties met oa Iran en Cuba.

Wat zal Trump in de weegschaal werpen? Een muur? Opblazen verbonden en grenzen sluiten?

Gelukkig was Obama er terug deze morgen om het US volk te sussen; ‘wat er ook gebeurt, morgen komt de zon terug op, ook voor jou’ - gewoonweg heerlijk.

Magoed normaal gezien reageer ik niet publiek op politieke zaken, zeker niet als ik er zelf geen stem in heb, dus stop ik ook hier :slight_smile:
Mijn mening ligt er alvast.

6 likes

Lijkt mij ook, maar volgens mij gaat het tegenwoordig niet meer om feiten maar om beweringen. Hoe en hoe vaak die in het nieuws komen, op social media geplaatst worden. Dat wordt dan de nieuwe waarheid.

1 like

oh, sorry, horloge!

3 likes

Zeuren? Ik spreek gewoon mijn zorgen uit omdat dit mogelijk wel vergaande gevolgen zal hebben.

Het zou ook wel intressant zijn om een atoombom op Rusland af te vuren en te kijken wat er gebeurt bijvoorbeeld. Toch zie ik liever dat dit niet gebeurt.

1 like

Ik ben iig niet verdrietig :joy::joy:

3 likes

Neppe meam.

Hier is een echte quote van hem uit de jaren negentig (WSJ) :
Trump, Wall Street Journal, Sept. 30, 1999: Let’s cut to the chase. Yes, I am considering a run for president. … Unlike candidates from the two major parties, my candidacy would not represent an exercise in career advancement. I am not a political pro trying to top off his resume. I am considering a run only because I am convinced the major parties have lost their way. The Republicans are captives of their right wing. The Democrats are captives of their left wing. I don’t hear anyone speaking for the working men and women in the center.”

2 likes

Vandaag titanium voor mij

Mooi horloge, captain Kirk! Ik zag je nog op tv, bij de laatste beelden, waarbij Trump iedereen die naast hem stond, persoonlijk benaderde bij het verlaten van de venue daar.
Je vindt het een hele eer ook, om Republikein te zijn.
Met je 85 jaren, zie je er nog kwiek uit, chapeau Kirk !
Het was vanmorgen mooi om te zien, dat je Donald Trump ook van harte je steun hebt gegeven EN betuigd.

Met de schuld die de US of A heeft trekken ze nog een keer de hele wereldeconomie omver. :wink:

Vooral ontstaan onder republikeinen met hun 19e eeuwse en dus totaal achterhaalde ‘vrijheidsideaal’.

Echte vernieuwing was daar onder Bernie Sanders gekomen.

2 likes

Ik blijf het vragen maar hoe is het met je millgaus?

3 likes

Er wordt nu druk gegoogled op een plaatje denk ik :innocent:

3 likes

4 likes
1 like

Wat een loony!

Stukje gequote

Economie
Het veelbesproken handelsverdrag tussen de VS en de EU, TTIPP, zal waarschijnlijk verdwijnen.Trump is een fervent tegenstander van dit verdrag. Hoewel er veel kritiek is op TTIP in Nederland, is vrijhandel volgens deskundigen op zich goed voor Nederland. Trump is geen fan van vrijhandel. Het zou volgens hem alleen maar ten koste gaan van Amerikaanse banen. Nederland exporteert veel naar de VS en belemmeringen zouden direct gevolgen hebben voor de economie in Nederland.

Nederland gaat waarschijnlijk ook wat merken van de verandering van koers met betrekking tot de wereldhandel. De nieuwe president van de Verenigde Staten heeft altijd gezegd dat hij een handelsoorlog met China niet zal schuwen. Dat zal gevolgen hebben voor de wereldhandel en dus ook voor handelsnatie Nederland. Volgens deskundigen heeft Nederland echter een sterke concurrentiepositie en genoeg opties om de economie goed draaiende te houden.

Beurs
Het grootste probleem voor de economie op de korte termijn is de onzekerheid. Beurzen reageren doorgaans niet goed op vage omstandigheden. Volgens beursexpert Ian Winer, hoofd van de aandelenhandel Wedbush Securities, krijgt de Amerikaanse economie een flinke klap te verwerken door de winst van Trump. Een dergelijk scenario zal ook in Nederland een dalende koers tot gevolg hebben. De Amsterdamse beurs opende woensdag eerst scherp lager, maar herstelde zich ook weer snel.

Milieu
In Nederland is de algemene gedachte dat er wereldwijd harde maatregelen nodig zijn om zaken als opwarming van de aarde aan te pakken. Trump heeft dat tot nu toe niet bepaald als prioriteit gezien. Sterker nog: de nieuwe president wil het klimaatakkoord van Parijs heronderhandelen en heeft al aangegeven vervuilende industrie, zoals de winning van kolen en olie, een nieuwe impuls te geven. Hij noemt klimaatverandering ‘grotendeels een verzinsel’. Als de machtigste natie van de wereld niet mee wil doen in de strijd tegen klimaatverandering, dan kan dat een fikse rem zijn.

3 likes