Show je Seiko Alpinist

En @Paul2all kan er dubbel van genieten heb er nu twee haha. Zal best wel een liefhebber voor komen.

1 like

Ben ik van overtuigd :grin:

@Proenski
Een tijdje terug vroeg je ons welke, boven of onder. De meerderheid lijkt de onderste met gouden accenten het mooist te vinden. Voor mij is dat teveel bling. De bovenste vind ik dan weer prachtig. Welke band is dat? Ik heb nu een leren band, wil dit horloge ook wel eens op een oyster band proberen.

Het is geen oyster maar een president van Uncle Seiko, deze heeft holle eindstukken en een plaatstalen sluiting. Dat is niet voor iedereen. Hij loopt wel heel mooi naar 16mm toe.

Wil je een oyster en iets minder retro kijk dan eens bij Strapcode.

1 like

De eindstukken en sluiting maken mij eerlijk gezegd niet enorm veel uit, als het maar netjes (aan)sluit. Maar bij nadere beschouwing zie ik nu inderdaad duidelijk het verschil tussen oyster en president. Mijn smaak heeft uitgesproken voorkeur voor oyster dus dan wordt het niet Uncle Seiko. Bedankt voor de toelichting.

1 like


Crosspost. Vandaag weer om de pols.

5 likes


Niet voor niets is dit voor veel mensen de favoriete Alpinist. Met alle soorten licht is het groen van de plaat mooi. Met een beetje scherp licht knallen de gouden details eraf. Voor mij is goud vaak fout op horloges en banden. Deze komt er zooooo gemakkelijk mee weg. En hij kan op alle soorten bandjes. Hier op robuust leer. Elegant leer kan evengoed. Een mooie brushed metalen band staat hem weer heel anders en toch net zo goed. Wat mij betreft een knallertje.

5 likes

Yep

6 likes

Zo is het net “british racing green”, dan ziet de wijzerplaat er heel anders uit. Mooi klassiek, en dat gaat ook weer goed met de gouden wijzers & cijfers en een leren band.

1 like

Hallo allemaal,

Mijn vriend is binnenkort jarig en ik zou hem graag een horloge willen geven voor z’n verjaardag. Liefst een groene Seiko Alpinist (SARB017), maar ik heb er tot nu toe geen goede kunnen vinden. Heb nu zojuist een account aangemaakt om een berichtje te plaatsen in de categorie ‘gezocht’, maar kwam er net pas achter dat ik daar (natuurlijk) nog niet het vereiste trustlevel voor heb bereikt.

Shot in the dark (en ik hoop dat ik hiermee geen regels overtreed): speelt er wellicht iemand met de gedachte om zijn groene Alpinist te verkopen? Zou je me dan een berichtje willen sturen?

Excuus als ik hiermee regels overtreed!

1 like

Allereerst welkom bij de club Ramo. Je zou kunnen zoeken in het blauwe gedeelte. :eyes:

Is het je bekend dat de Sarb017 uit productie is en is “opgevolgd” door de SPB121?

Dank voor het welkom beiden.

Ik heb ook het nieuwe horloge gezien, maar volgens mij is de achtergrondkleur bij de datumnotatie bij het nieuwe horloge wit i.p.v. zwart en ik vind zwart mooier. Of ben ik dan gewoon een zeurpiet?:slight_smile:

Ga ik niet beweren, de SPB heeft een datumloupe en dan is wit een betere keuze qua leesbaarheid.

Overigens is een datumschijf te vervangen mocht je dit echt willen.

1 like

Er komt wel zo nu en dan een groene Alpinist in het blauwe gedeelte voorbij. Zo ben ik ook aan de mijne gekomen. Ze verschijnen niet op afroep, soms loont het om even geduld te hebben in het leven. De aankomende verjaardag is helaas een onhandige deadline als je een horloge zoekt dat niet meer nieuw verkocht wordt en de reputatie heeft dat het gewild is (volkomen terecht natuurlijk :sunglasses: ). Op Chrono24 staan ze ook nogal eens. De prijzen kunnen fors zijn (ook weer omdat het een gewild horloge is) en niet alle verkopers zijn er even betrouwbaar.

1 like

Misschien is deze interessant;
https://omegaforums.net/threads/seiko-spb201j1-prospex-alpinist-600€-limited-european-ed.129895/

Owh gaaf horloge, maar inderdaad die prijs! En die datum had er af gemoeten.

Iemand op het forum die toevallig onderstaande SPB210j1 heeft? Vind hem zelf wel heftig, maar ik ben wel benieuwd naar hoe ie bevalt.

4 likes

6 likes

10 likes