Show je Seiko Alpinist

Een mooi horloge, helaas met een paar typische Seiko budget-beknibbelingen, vind ik:

• de kroon voor de inner bezel staat veel te los, zodat de inner bezel een eigen leventje gaat leiden en niet gewoon blijft staan, waar je hem hebben wil

• de band…voor een retail van 650, mag je toch wel wat beters verwachten

Maar mooi is hij wel.

Niks mis mee, behalve de microverstelling op de sluiting, de afwerking is verder prima.

Klopt.

Klopt.

FTFY

Als je Seiko banden gewend bent is dat ms waar, ja… maar je merkt toch echt wel dat het niet op het niveau van bvb een Certina of Tissot is.

Ik heb vrienden met deze horloges, maar ik vind dat het weinig uitmaakt eerlijk gezegd. Ik weet dat de gemiddelde band niet heel goed is bij Seiko, ik heb er meerdere. Maar bij de alpinist valt dit hartstikke mee.

Waar aan dan?

Had het gevoel bij de Seiko alsof hj beetje blikkerig aanvoelde.

Ja heb daar eerlijk gezegd niks van gemerkt. Ik vind het juist mooi dat er een duidelijke lijn zit tussen de schakeltjes. Alleen de endlinks en de sluiting zijn wat minder.

6 likes

Eerst poetsen;

Dit horloge zie ik wel eens voorbij komen op HF:wink:.
Maar niet met deze nato.
Ik vind het een mooie combinatie.

10 likes

Hier is hij nooit meer van het staal afgegaan , heerlijk en mooi.

11 likes

Die combi is voor mij ook nieuw idd. Toont weer aan dat je een groene Alpinist zo ongeveer alles aan kan trekken. Het staat altijd goed.

De glazenwasser is mooi :rofl:

Misschien heb ik het je al gevraagd, maar: welke band is dat?

1 like

:ok_hand:t2:

2 likes

18 likes

Dulleme, dat is echt wel een hele mooie band op een Alpinist. Nette sluiting ook. Deze komt op de verlanglijst, hoewel er nog wel aardig wat aan verzendkosten, BTW en “handling kosten” bij zal komen vrees ik.

152.45 heb ik totaal betaald.
Elke cent waard, het lift de Alpinist echt enkele niveaus omhoog.
Aanrader.

1 like

Mooie combi.Welke NATO is dat?

Dankjewel.

Dankjewel, hij heet “hunter nato” en is te koop via een “mannetje” in Shanghai.
Haha, nee, gewoon te koop bij horlogebanden.com
Zoek op groen en nato en je komt de band vanzelf tegen.

1 like

Ik haat het om het toe te geven, maar deze draag ik echt, echt graag op staal. :slight_smile:

15 likes

10 likes

Welke variant vinden jullie het mooist?

6 likes