Lastig. Ga toch voor de laatste, hoewel ik ze allemaal net niet vind
Eerste op stalen bracelet.
Staal is het mooist, maar de standaard stalen band zou hem beter staan🤷♂️
Staat erg lekker vind ik!
Single pass natootje
Loop even de kamer uit. Wat een gaaf ding is het toch! Allerlei verschillende platen en effecten.
De beads of rice gaat hier verrassend goed met de witte wijzerplaat. Op anderskleurige wijzerplaten vind ik de bor minder, maar hier favoriet van alle combinaties. Een rallystrap is hier een stijlbreuk (sorry).
Ik sta te kijken van hoe mooi hij loopt, 5 dagen geleden gekocht. 3 seconden afwijking in die 5 dagen.
Ik kocht mijn Alpinist (SARB017, de enige echte ) zoals bijna iedereen, op leer. De kleur van bruin leer staat hem goed. Naast een colareb heb ik er ook een rally bandje op gehad, voor een nog wat sportievere look. Maar ik draag nou eenmaal graag staal. Beetje rond gespiekt op het forum welke mogelijkheden er zijn. De miltat oysters van Strapcode vind ik fraai. Wel wat aan de prijs, met import, BTW en afhandeling erbij loopt het nog hard op. En toen vond ik (met geluk) mijn favoriet, heel licht gebruikt hier aangeboden op het forum door @Sebastiaan. De prijs was prima, band zag er op de foto’s goed uit dus we waren het snel eens en niet veel later ontving ik het bandje, netjes verpakt. En dat staat hem echt wel goed (maar wat staat een Alpinist nou niet?).
De sluiting is netjes en comfortabel.
De schakels en end-links zijn allemaal massief. Het enige wat je op deze band aan zou kunnen merken, is dat de end-links “naar binnen” kunnen vouwen. Met dokwerker-armen zul je daar geen last van hebben. Als je een behoorlijk dunne pols hebt, dan zou het misschien kunnen storen, Hieronder heb ik dat even heel extreem gedemonstreerd. Hierbij trok ik de twee zijden van de band strak samen onder de kast. Geen realistische dagelijkse situatie dus.
Nog eens, nog steeds niet realistisch maar iets minder extreem:
En hoe zit het dan “in het echie” om de pols? Want dat is waar het natuurlijk allemaal om te doen is.
Nou zo dus. Wat mij betreft dikke prima, goed te verstellen door schakeltjes weg te nemen of toe te voegen. Dat gaat met schroefjes dus geen geklooi met klem pinnen die je per ongeluk de verkeerde kant op zou kunnen duwen. Fijnverstelling op de clasp met zes (!) gaatjes, waarmee voor mij een perfecte pas te bereiken is. Helemaal dik tevreden met mijn groene Alpinist.
Tot slot: welke band is het dan precies? Deze dus.
Dat lijkt me een productiefout want dit zou niet moeten kunnen… Ik heb de bi-colour variant en kan deze met geen mogelijkheid bewegen. Of zit ie niet goed gemonteerd?
Geen idee, ik zie weinig mogelijkheden om end links onjuist te monteren. Of het moet zijn dat de pushpins in mijn band te dun zijn voor deze end links. Kun je makkelijk bij die van jou en met een schuifmaat de dikte van jouw pinnen opnemen? Dat is het enige wat ik zo kan bedenken.
Ik laat 'm even op de band zitten maar het zijn pinnen van zeker 1,8mm. Als je dunnere gebruikt heb je mogelijk kans dat het gedeelte dat op de kast hoort te vallen er naast valt.
Of dat gedeelte is net niet lang genoeg en “mist” daardoor de kast. Zo’n productiefout is niet onmogelijk, is mijn ervaring.
Erg mooi. Ik heb vorige week nieuw ook een Strapcode gekocht voor mij SARB017 (maar dan volledig brushed). Vind het horloge echter wel erg zwaar worden. Twijfel nog wat met de band te doen.