Show je Seiko Alpinist

Bedankt voor de detailfoto, ziet er bij mij uit alsof de endlink aan de onderzijde marginaal minder “vlees” heeft. Dat in combinatie met een dunnere pushpin geeft misschien net teveel ruimte. Eens zien of ik ergens een setje dikkere pushpins op de kop kan tikken.

1 like

Hopelijk lukt het dan. Ik zeg productiefout maar ik denk dat productietolerantie een betere omschrijving is. En dat komt bij Miltat banden zeker voor.

Ik vind de tt strapcode subliem staan, echter draagt hij niet zo fijn. Beetje twijfel.

5 likes

Wat mankeert er aan?

5 likes

Flipperdrang :+1:

Voelt best zwaar op de pols :smile:

Nee de sarb017 gaat er niet snel uit hoor. Maar ik pak eerder de veel dunnere Archimede flieger of iets (duiker) op rubber omdat die lekkerder dragen.

Deze op two tone is meer voor de looks. Maar na een ochtend om de pols heb ik hem alweer vervangen :sweat_smile:

1 like

Ah ja, dat klopt. Dat hoort een beetje bij Miltat. Wil je lichter dan kan ik deze Uncle Seiko aanraden. Wel plaatstalen sluiting en holle eindstukken maar draagt heel fijn en loopt tapser toe.

3 likes

Gewoon één van de beste horloges in zijn prijsklasse, vind ik.

Ondanks dat ik het iets te klein vind voor mijn pols ben ik er dol op :ok_hand:

1 like

Zo fors is die toch niet?

1 like

Absoluut.

Lekker hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

:joy::joy:

Valt mee 21cm

De Strapcode is een uitkomst.

Op leer ziet het er niet uit om mijn pols

9 likes

Ah, ok. Wat forser maar met die omtrek kan je de 017 makkelijk hebben.

Een vintage 33mm wordt misschien wat “krap” :grin:

1 like

Vintage 36 lukt ook niet hoor, ziet er niet uit 🤷🏻

1 like

Zeker op deze Angus band staat ie jou goed, ik vond die versie ff te grof voor mijn kleinere polsjes (18/18,5 afhankelijk van de temperatuur)

1 like

Heb ook alle schakels echt nodig en de fijnafstelling zo wijd mogelijk :+1:

2 likes

Net de nieuwe band binnen gekregen:

10 likes

Wat mag een zeer nette SARB017 tegenwoordig kosten, denken jullie?
Ik zie op chrono wel erg hoge prijzen en vraag me af hoe reeel dat is.

Een plaatje erbij om on topic te blijven:

2 likes

6 likes