Show je Seiko Alpinist

Alpinist op leer dat kan niet meer :grin:

7 likes

I agree to disagree :grin:

14 likes

14 likes

16 likes

Hoe vaker ik die 1959, des te meer ik deze ook aan de collectie wil toevoegen. Ik snap alleen de prijs niet, ook niet voor 1900 euro. Hoe heb jij het jezelf verkocht?

1 like

Nog een paar dagen dan mag ik hier hopelijk ook meedoen. Ik heb mijne in de pre-order staan, als het goed is zou hij de 5e moeten worden verzonden :grin:

Ik had er ook 2400 voor betaald als het zo uit kwam, op den duur. Ik heb deze voor een paar honderd tandjes minder dan 1900 op de kop getikt wegens ongeduldige verkoper in Parijs, maar dit horloge leeft in een totaal andere klasse qua wijzerplaat, kast, saffier en uurwerk.

Sterker nog, als een Tudor Ranger op NATO of leer 2600 waard is, is deze Seiko dat ook zeer zeker. De listprijs van 3200 voor de Alpinist is teveel van het goede wanneer je het naast een Ranger op bracelet zet voor 2900. Dat wel.

Ik heb als doel om uiteindelijk dit kwartet Seiko’s over te houden:




Volgens mij is dat een redelijke verzameling wat serieuzere Seiko’s. Het enige wat ontbreekt is een SLA duiker, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat die er ooit gaat komen.

In mijn beleving merk je, als je de high end Seiko’s vast hebt, goed aan alles dat de bouwkwaliteit een tree hoger staat, ook dan het hier getoonde Presage model. Zo heb ik een SLA duiker vast gehad (zwarte Uemura) terwijl ik zelf de SPB153 had, en je merkt aan letterlijk elk detail dat het beter in elkaar zit dan de SPB versie.

De 6L35 in de Alpinist is overigens een mooi robuust voelend en plat uurwerk. Het zit ook in m’n King Seiko. Dat merk je bijvoorbeeld al aan de kroon en aan het gevoel van het op tijd zetten van het horloge. Er zit geen back play op de wijzer. Daar kan de Soprod Newton een puntje aan zuigen, en de 6R35 ook.

Het feit dat zowel de LE Alpinist als de LE King Seiko maar zo’n 11mm dik zijn helpt ook met het gevoel van luxe wanneer je ze draagt.

Eén punt van kritiek op de KS is dat ik 'm liever als 37mm had gehad, maar die kritiek is op de Alpinist niet van toepassing. Als ik één Seiko mocht hebben, voor de rest van m’n leven, was het deze Alpinist. Dat ding is nagenoeg perfect, ook met datum op half vijf.

10 likes

Sinds het weekend weer eens op leer

5 likes

Zomaar wat foto’s

12 likes

Heb de mijne eindelijk binnen en ben een beetje aan het experimenteren. Momenteel op een grijze sailcloth van Barton. Werkt wel aardig vind ik. Wel echt merkbaar hoe verschillend de wijzerplaat oogt onder verschillende omstandigheden, erg tof!

15 likes

Knoop doorgehakt en besteld. Ben bang dat de andere alpinist minder gedragen gaat worden maar het is sowieso een ware upgrade.

2 likes

Gefeliciteerd man! Mooi hoor. Ik vrees dat mijn blauwe SPB197 Alpinist het veld sindsdien heeft geruimd ten faveure van de limited.

Ik zie de NA graag tegemoet.

1 like

De enige echte :grin:

7 likes

9 likes

Alpinist nu een tijdje in bezit en echt verliefd geworden op de dial, maar ook het comfort. Horloge aangekocht omdat de kleuren van de wijzerplaat Blauw/Groen/Grijs enorm doen denken aan de oogkleur van mijn partner en ik het horloge graag met ons trouwen zou dragen (Beetje onorthodox mogelijk vanwege de stijl/type horloge, maar past enorm goed bij me) Ik wil hem voor die tijd wel graag op een lederen band zetten, iemand nog voorbeelden of tips voor een mooie lederen band?

8 likes

Ik ben er ook nog zo blij mee :smiling_face_with_three_hearts: Ik draag ’m op leer zie bv. deze foto of deze.

1 like

De grijze leren banden van @joostdh zien er inderdaad goed uit! Ik ben van plan de onderstaande te bestellen bij Barton. Denk dat die er wel goed bij zal passen.

2 likes

Ik heb wat canvas barton straps, en ook al ben ik er wel heel erg tevreden over, maar die verzendkosten zijn wel aan de hoge kant altijd. Voorbeeld van die leren strap is dan wel weer precies wat ik in gedachte had.

1 like

9 likes

13 likes