Show je Seiko Alpinist

Ook Ali! Ben nog een beetje nieuw hier, mag ik de boel gewoon linken? Hoor van jou ook graag waar de rubberen precies vandaan komt, wil dat heel graag proberen.

Mijn volgende experiment wordt een pindakaas bruine met zilveren studs aan het begin van de band, om het zilver in het horloge te benadrukken. Zal ik zeker delen als hij op het horloge zit.

1 like

Heb je een pb gestuurd!

Leuk hoekje hier.

9 likes

6 likes

O, wat is dit moeilijk zeg. Wil een alpinist maar kom er niet uit welke. Zit te twijfelen tussen de groene baby alpinist op stalen band (SPB155), de groene SPB121J1 op leren band of de “laurel alpinist” SPB249J1 op staal. Tot nu toe neig ik het meest naar de “baby alpinist” op de stalen band; ik vind die kompasring maar een raar geval en ben bang dat ik me daar aan ga ergeren, en van de “laurel alpinist” op staal heb ik het idee dat die lomper, minder elegant overkomt dan de baby alpinist. Qua prijzen maakt het verdomd weinig uit allemaal, dat gaat de doorslag ook niet geven. Kwaliteitsverschillen? Of is het echt puur een kwestie van smaak?

1 like

Hier vandaag deze Alpinist :crossed_flags:

16 likes

Gerard,
Ik heb zowel een SPB155J1 als SPB249J1. Persoonlijk vind ik van de SPB249J1 de band degelijker dan van de SPB155J1. Het klokje zelf vind ik in werkelijkheid ook iets mooier dan van de SPB249 dan van de SPB155. Over de SPB121 kan ik niks zeggen.

6 likes

Na de SPB243J1 kon ik deze nog mooiere NA SPB241J1 niet meer weerstaan:

8 likes

16 likes

wauw :smiling_face_with_three_hearts: moest deze toch even Googlen voor het typenummer. helaas beetje te kostelijk voor mij :dizzy_face:

1 like

7 likes

Ik wist niet dat er een GMT was geweest. Cool.

17 likes

10 likes

7 likes

9 likes

9 likes

Prachtig hè! Maar ik zie helemaal geen krasjes. Niet eens swirls. Heb je hem nieuw of draag je hem nooit? :thinking:

1 like

Ik heb het horloge als nieuw gekocht.
Ik draag hem inderdaad niet vaak, en als ik hem draag is dat onder een mouw van mijn sweater.

1 like

Op de US jubilee van de SARB033.

5 likes