Hoe heb je die passend gekregen?
Ik heb dit ook wel eens geproefd maar dat lukte voor geen meter (met solide eindstukken).
Hoe heb je die passend gekregen?
Ik heb dit ook wel eens geproefd maar dat lukte voor geen meter (met solide eindstukken).
Ze zijn sowieso te kort, maar ik heb ook kortere push pins gebruik.
Het past maar het past dus ook niet…
Neemt niet weg dat het met een jubilee band er erg goed uitziet.
Die grijze strap staat hem ook echt heel goed.
Ik heb deze foto’s net op Instagram gepost, maar wil ze hier ook even delen omdat een full set SBCJ021 niet zo vaak voorbij komt.
Ik heb hem vandaag op een witte FKM band van Ali. Als soort laatste test. Denk dat hij na een aantal maanden plezier toch het blauw in gaat. Kan niet helemaal wennen aan de fit op mijn pols
Heeft iemand hier de Alpinist op een president van Uncle Seiko? Wil eens zien hoe dat staat, zeker met de polished center links. Probeer het horloge een beetje te updressen naar glanzend sierraad.
Vandaag gewoon op staal. De lichtblauwe wijzerplaat is heerlijk veelzijdig, met een grijsgroene trui aan lijkt het gewoon groen in de schaduw
Blijft een heerlijke plaat inderdaad, ieder moment weer anders.
Vind zelf de combinatie met wit ook wel werken!
Ik niet
Seiko ‘baby alpinist’ SPB155J1 de band is niet het origineel maar een Seiko M0PF111J0. De originele band Seiko M0TZ411J0 is m.i. niet van hele beste kwaliteit en biedt weinig verstelmogelijkheid.
Oh wat ziet die er nog strak uit zeg!
Dank je.
Ik heb het horloge nieuw gekocht en draag hem niet heel vaak.
En ik ben nogal zuinig!!
En ik heb meer horloges om te dragen
Een van mijn favorieten, altijd spijt van de verkoop :’)
Gelukkig heb ik de witte nog wel, al ligt die inmiddels al 2 jaar bij de horlogemaker. Als de kroon afbreekt bij een ‘Red Alpinist’ heb je een groot probleem vanwege de unieke constructie… Mocht hier iemand ervaring met dit probleem hebben zijn alle tips welkom. Momenteel ligt hij bij Seiko waar geprobeerd wordt een ander passende kroon/ tube te vinden.
Iemand enig idee of/wanneer er nieuwe edities van Seiko Prospex Alpinist uitkomen en/of limited editions?
Dit vraag ik mij ook erg af. Heb 't idee dat de Laurel en Baby Alpinist modellen voor Seiko helaas niet populair genoeg waren en de Baby Turtle gaan vergezellen op de begraafplaats…