Show je Seiko Alpinist

Ook fijn om naar te kijken op een Portugees strand

10 likes

Hee! Wakker worden, Alpinisten!

17 likes

niet van mij, maar zag die op reddit voorbij komen, wel een plaatje!

19 likes

Op de bracelet van de Sarb033!

10 likes

Heyyy, betekend dit dat de sarb033 lugs perfect aansluiten op de alpinist case?

Ongeveer, maar niet perfect. De endlinks hebben wat speling.

1 like

SPB251J1 standaard op leer. Maar heerlijk dragend op canvas.
De metalen band van deze serie (38mm) krijg ik helaas niet goed passend.

13 likes

Duidelijke foto, mooie dial :+1:.

1 like

Ik ben dan toch maar overstag gegaan voor iets meer glans op mijn presidentiële Alpinist

Het is een uncle Seiko geworden. Pastte niet met bijgeleverde spring bars, iets dunnere uit de voorraad gepakt. Op foto 2 zie je hetzelfde probleem met het gat bij de sluiting als dat de originele band heeft. Daarnaast voel je iets van stroefheid in de schakels. Al met al een prachtige band maar niet van hogere kwaliteit dan de matige band van Seiko zelf. Mijn volgende stap wordt een duurder horloge met betere band

8 likes

Strapcode Miltat banden zijn top! Flink stukkie beter dan Uncle Seiko.

1 like

13 likes

Zo zou ik het niet willen stellen, ze zijn anders. Miltat banden zijn zwaarder en zeker zeer solide maar ze missen de mooie taper en vintage gevoel die US banden juist wel hebben. En er is natuurlijk een prijsverschil.

Soms kies ik Miltat, soms en heel bewust US

Leuk om te horen. Helaas geen alternatief voor mij, aangezien ik per sé een President of Jubilee wilde om het glanzende sierraadgehalte van de Alpinist verder omhoog te trekken. Ondanks de wat rammelige kwaliteit is dat laatste dus wel heel goed gelukt. Vanmorgen kwam ik beneden en trof ik de Alpinist op de bar aan waar hij neergelegd was tijdens het afwassen.

Prachtig toch?

10 likes

Vandaag binnen gekomen: de Rock face zonder rock face :smirk:

Echt mooi in het echie :star_struck: De combinatie van blauw en grijs/zilver diet het helemaal voor mij. Niet iedereen is er van gecharmeerd heb ik begrepen, maar dat hoeft ook niet als ik hem draag :grin:
De tweede Alpinist naast de Glacier

Kijken of ik ze beide kan houden :thinking:

11 likes

Die onderste vind ik oneindig veel mooier.

Hier de klassieker om de pols

9 likes

Anders, de wijzerplaat van de Rock face heeft prachtig reliëf. Als je daar van houdt natuurlijk :sweat_smile: De sunburst van jouw exemplaar en de Glacier is ook schitterend :ok_hand:

1 like

Absoluut! Ik stoor me meer aan de geverfde wijzers en markeringen. Het oogt wat goedkoop :frowning_face:

1 like

Was ik ook bang voor. Nu ik het horloge heb vind ik het wel wat hebben. Wittebroodsweken misschien wel :smirk:

2 likes

Leuke set! Ben benieuwd of de rock face op de lange termijn veelzijdig genoeg is. De groeten van zn ijsblauwe presidentiële broertje!

9 likes

9 likes