Show je Seiko Alpinist

Dank je!

1 like

Hier komt ie.

…, ik kon hem niet vinden…ben bang dat hij nog in de winkel ligt. Maar ooit… komt het goed.

Waar hedde gij het over vriend?

Meer een wens die ooit uitkomt :grin:

2 likes

Ah zo! Leuk. Voorkeur voor een specifieke kleur?

Diep blauw of diep rood lijkt me mooi

1 like

Als die bestaan

Blauw wel (ref. SPB089 of SPB199), rood (nog) niet.

Op donkerblauw leer vandaag:

13 likes

Crosspost omdat het de 3e is :grin:

5 likes

Staal eraf, leer erop:

13 likes

12 likes

Hi allen,

Even een vraag inzake de Alpinist; recent heb ik een SPB199J1 kunnen bemachtigen voor een oké prijs. Ivm de cyclops twijfel ik of ik het horloge behoud. Mocth dat zo zijn, dan wil ik deze wel op staal dragen (oyster). Welke zou hier eventueel geschikt voor zijn?

Mocht dit bericht niet goed staan, excuus!

Deze denk ik

Minus plakbandje :grinning:
SPB197J1

5 likes

Top. Waar kan ik deze vinden/aanschaffen?

Hey Seiko fanaten. Ik heb een groene alpinist op het oog met een leren band. Met een 6r35 uurwerk.

Hoe is jullie ervaring met dit uurwerk? Zijn jullie tevreden?

https://www.watchuseek.com/threads/is-the-6r35-good-edit-it-seems-no.5472451/

En, wat zijn jouw eigen ervaringen met dit uurwerk?

Een beetje linkjes knippen en plakken kan iedereen… Ik heb geen problemen met dit uurwerk maar ik ben ook geen fanaat als het om afwijkingen van mechanische uurwerken gaat. Mits binnen de specs die gelden uiteraard. Ennuh, afregelen kan altijd (nog).

Wil je echte nauwkeurigheid? Koop dan een GS met een 9F uurwerk of iets vergelijkbaars van Citizen bijvoorbeeld. Of zo’n radio of satelliet gecontroleerd ding.

Just my 2 cents

4 likes

Dit had ik al gelezen. Vandaar dat ik de vraag ook stel. Spookverhalen doen sneller de ronde dan positieve verhalen, vandaar dat ik jullie vraag :slight_smile: