Show je Seiko Alpinist

Mijn ervaring met de 6R35 is dat ik er eentje heb gehad die niet goed liep, en die door Seiko zonder vragen vervangen is onder garantie. Dat ging vlot en probleemloos.

Ik heb op dit moment nog één SPB317 in de kist die echt prima loopt. Het probleem van de eerdere 6R35 in een Alpinist is dat hij een beat error had en onregelmatig liep.

Het uurwerk in mijn SPB317 heeft weliswaar niet de hoogste amplitude (wat normaal is voor een Seiko) maar loopt uitstekend accuraat (rond +6 a 8, dagelijks) en heeft een beat error van 0.

Kortom: Ik denk dat er over de generaties aan gesleuteld is.

Van wanneer is de Alpinist? Is hij nieuw? Zo niet, dan zou ik even om een timegrapher printje vragen.

4 likes

Je kunt je ook afvragen waarom Seiko dat ding in zo veel horloges stopt, als het echt heel slecht zou zijn lijkt me dat geen slimme zet :wink:

Ja hij is gewoon helemaal nieuw, van de juwelier. Dus het is dan natuurlijk afwachten hoe hij presteert. Als hij loopt binnen de parameters die jij noemt is het natuurlijk helemaal prima. En fijn om te horen dat Seiko in elk geval goede service verleent!

1 like

Ofschoon de 6R35A de eerste en tot nu toe enige 6R is heb ik toch het idee dat de nieuwere beter lopen dan toen hij net uit kwam, we weten ook uit ervaring dat er verschil zat tussen de 6R15, 6R15A, B, C en uiteindelijke D versies. :slight_smile: Dus ofschoon er nog geen B generatie is kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er aan gesleuteld is. New in box is in mijn optiek een vrij risicoloze aankoop.

Ik heb drie 6R35s gehad, eentje in een Alpinist, kosteloos vervangen door Seiko omdat hij slecht liep, daarna liep hij echt meer dan prima, de tweede in een Willard die slecht liep na een val van anderhalve meter op een badkamertegel, ondanks de vermelding door Seiko bekeken, kosteloos vervangen(!) en daarna goed lopend, en de derde in een moderne SPB317 die gewoon goed loopt, punt. De Alpinist en Willard waren van '20 en '21.

2 likes

6 likes

Ik heb m in drie horloges. Eentje loopt niet super maar niet dusdanig dat ik er werk van heb gemaak. Twee andere lopen prima. Nieuw kopen zou geen probleem moeten zijn want je kan altijd retourneren en/of laten repareren als het een issue is.

Afgezien van de vraag hoe nauwkeurig ze zijn ben ik tevreden over het uurwerk. Windt prettig op en 70 uur power reserve is heerlijk als je meerdere horloges draagt.

9 likes

12 likes

Maar weer eens foto’s gemaakt voor Seiko Sunday.

7 likes

Rustig hier, dus een plaatje van vandaag:

16 likes

Mooie band. Welke is dit?

Mooi horloge,uurwerk ben ik idd wat minder over te spreken

8 likes

Temu special, met quick release

Thanks. Is Temu het merk, of de aliexpress achtige shop? Iig met die naam lastig te vinden :see_no_evil:

Vriendje van Ali.

6 likes

14 likes

14 likes

Topickick met deze Alpinist:

19 likes

21 likes