Show je Seiko Alpinist

25 likes

Lekkere reflectie!

1 like

De 17 blijft mijn winnaar
Waarom ik die niet meer heb :face_with_peeking_eye:
Nooit weg moeten doen.

13 likes

Seiko 1959 Alpinist SPB245J1

17 likes

20 likes

22 likes

Blijft fantastisch! :ok_hand:

1 like

20 likes

Kijk eens aan, jij bent de eerste geloof ik. Hoe draagt hij on vergelijking met vorige generaties?

1 like

Het zou zomaar kunnen. :sweat_smile:

Maar, de eerste indruk. Ik ben eerlijk gezegd niet bekend, althans nooit zelf in bezit gehad, met de voorgaande generaties van de groene oer-alpinist.

Ik heb uit de voorgaande serie ooit kort de variant op staal met zwarte wijzerplaat gehad. Die vond ik niet heel bijzonder.

In ieder geval, om te starten, de band. Die heb ik direct bijkans ritueel verbrand. Hoewel die verrassend kwalitatief aanvoelt, is het weer zo’n typisch Japanse variant met een veel te kort stuk aan de ene, en veel te lang eind aan de ander kant. Ook met een gesp niet te dragen op mijn 19cm polsen, laat staan met de vouwsluiting.

Daar komt bij dat de band die er nu op zit, eigenlijk veel meer cachet aan het hele horloge geeft en met de vouwsluiting in mijn geval een perfecte fit geeft. Dat gebeurt ook niet altijd.

Waar ik voornamelijk voor gevallen ben:
a. De Alpinist. Beetje iconisch, dat zeker. Heerlijk dat logo en hoewel smaken verschillen, ik vind het geslaagd.
b. Dat groen. Ik heb diverse foto’s fillmpjes én twee generaties terug vergeleken, en in werkelijkheid is het een prachtig warm en, in mijn optiek, mooier donkergroen. Ik weet dat het ver gaat, maar het dichtstbijzijnde wat ik me zo voor de geest kan halen, is de kleur van die nieuwe GS in 36mm die ik kort ervoor nog even heb bepoteld.
Ben het type even kwijt, maar @Fate_Amenable_To_Change heeft die geloof ik.

Het formaat is verder prima.
Wat verder meespeelt, is dat deze versie ontspiegeld saffier heeft.
Dan voor wat het waard is, diashield (of iets dergelijks) coating, en dan de 3 dagen gangreserve.
Of het op de vorige versies ook zo was, weet ik niet, maar een klein randje aan de bovenkant van de lugs en rond de kast, maakt hem net een beetje meer chique, als je het wilt zien. Het blijft tenslotte een sporthorloge. :wink:

Lang verhaal kort: Ik vind hem heel erg geslaagd en prettig dragen. Is deze het waard? Over de verhoogde prijs zullen we het niet hebben. :sunglasses: Daar maken bijna alle merken zich tegenwoordig schuldig aan.
Maar ik vind van wel, ander had ik hem niet gekocht. :smiley:

22 likes

Hij ziet er in ieder geval heel mooi uit op je pols. Geniet ervan. Ik hoop dat snel eens tijd heb om hem in het echt te gaan bekijken.

1 like

Dat klinkt zoals de SARB017. Dat was ook de huid van Satan, die band.

SBGW303, bedoel je?

Ik denk dat die wat grijzer is, qua groen. De Alpinist lijkt mij donkerder. En uitgesprokener groen. Warmer groen. Wel een erg mooie kleur, trouwens.

Dat had de Glacier Alpinist al die ik na de SARB017 had. Ik ben de referentie even ontschoten… Was het SPB297? 197. SPB197. Ik heb daar ook nog een NA topic van gemaakt waarin ik de kwaliteit van het saffier benadrukte. Je hebt gelijk.

Wie dem auch sei: Tof horloge. Ik vind de loep ook tof.

4 likes

SPB197J1,hepumsellufook :sweat_smile:

1 like

In de horlogewinkel van station Brussel Zuid staat de SPB121 (2020) broederlijk naast de nieuwe SPB507 (2025) in de etalage.

Mag ik de Baby Alpinist hier ook posten?:blush:

Afgelopen week binnen gekregen en ik ben er helemaal :heart_eyes: op.

29 likes

Zeker!

En terecht :star_struck:

1 like

Dankjewel!:blush:

1 like

oh-jazeker-at5

1 like

Incoming…

Eindelijk gevonden. Hier op het forum.:heart_eyes:

Kan niet wachten.

24 likes