Show je Seiko Alpinist

Vlak voor het afscheid…

13 likes

Mijn deelneming :pray:t2:

2 likes

Ik moest kiezen tussen twee Alpinists… Deze is nu in dienst van een forum collega. :smiley:

2 likes

Welke heb je gehouden?

1 like

De “Baby Alpinist” die er naast ligt… Ik merkte dat ik een voorkeur had voor de stalen band en dat ik die meer droeg dan de SPB121J1.

9 likes

Hoe is het zicht bij avondschemering van de baby alpinist? Valt mij op dat bij de “gewone” alpinist de indices en cijfers zo goed afleesbaar blijven door het gepolijste staal. Heeft de baby alpinist opgelegde of geprinte (geluminiseerde?) indices?

Geprint.

Het contrast is redelijk groot tussen de twee kleuren. Maar je hebt wel iets licht nodig. Ik vind de afleesbaarheid tussen de 155 en de 121 niet veel verschillen. Bij de 155 is er meer contrast. Bij de 121 heb je de glinstering van de glanzende goudkleurige indices. Misschien dat de 155 zelfs iets beter leesbaar is.

Ach ja… komt zelden voor dat ik in de nacht probeer mijn horloge af te lezen. :smiley:

1 like

Dat contrast is dan ook wel mooi en handig. Ik loop zelf savonds altijd een rondje met mn trouwe viervoeter en merk dan veel verschil in afleesbaarheid van horloges. Dit is voor mij dan ook een must bij aanschaf of roulatie naar een nieuw horloge. Zit namelijk met een schuin oog naar de SPB157 te kijken voor naast mn SPB507 :sweat_smile:

1 like

Moet je altijd voor een bepaalde tijd weer thuis zijn? :grin:

Het is omgekeerd, ik kijk soms even of mn :dog2: wel lang genoeg heeft kunnen rondstruinen :grin:

1 like

De nieuwe zwarte Alpinist gaat naar bijna mocca in het zonnetje😎

18 likes

Ook een hele mooie dit!

Pfoe, wat een schitterende band en waanzinnige upgrade voor de Alpinist :dizzy:

14 likes

Wat een schitterende uitvoering :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

BoR.

Thx! :slightly_smiling_face: