Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Omdat de wijzerplaat niet origineel Seiko is. Ik vind dit discutabel omdat het niet een kopie is van een echte Seiko wijzerplaat maar een handgemaakte one-off. Van mij mag het. :innocent:

Ik zie het in ieder geval liever dan allerlei niet-Seiko onderdelen aangevuld met een NH3x uurwerk. Jij hebt tenminste nog een originele SKX met wat andere onderdelen.

Ik zal er niet om vlaggen maar strikt gezien mag het niet volgens de forum regels. Meer moeite (duh! :stuck_out_tongue:) heb ik met nagemaakte platen en daarom zelf een eerder door mij geposte foto verwijderd.

Haha nee, ik bedoel meer of het bij de stijl past. Zo heeft de Presage lijn wel een gesigneerde kroon. Bij mij gaan de gedachtes bij een gesigneerde kroon namelijk van mooi naar niet mooi hahaha. Op mijn SPB143 en 187 moet ik er eigenlijk niet aan denken. Op de SKX171 waar ik momenteel mee bezig ben twijfel ik nog een beetje. Een zwarte S of gewoon alleen een S in RVS kleur lijkt me wel wat, gezien het horloge voornamelijk zwart met RVS wordt. Maar trek je hem door naar mijn andere Seiko’s, dan denk ik weer van mèh :roll_eyes: … lekker wispelturig dus :laughing:

Als ik het ga doen, dan moet het inderdaad wel een kleur zijn die matcht. Een rood gesigneerde kroon past wat dat betreft niet op mijn mod.

1 like

Dank je voor de informatie. Dat is juist het vreemde, dat wieltje zit er en het schuift vrij, daarom ben ik verbaasd dat het niet werkt, zeker omdat de dag wieltje en de datum wieltje wel samenwerken om de dag te verzetten. Als je datum wil verzetten, dan zie je een halfslachtige poging om te verspringen, maar het gaat niet verder. Weet het niet zeker, maar dacht dat ik zelfs het wieltje had vervangen van een ander uurwerk. Het middernacht verspringen van de dag/datum via het zwarte wieltje werkt wel normaal. Was tot middernacht bezig omdat ik eerst een ander NH35 uurwerk aan het preppen was en toen ik de handen aan het zetten was erachter kwam dat de seconden pin niet meer goed was, dus moest ik alles overzetten op de huidige NH35.

Maar goed, ga het nog wel een keer proberen met wat onderdelen die ik heb liggen.

1 like

Ik denk het ook. Heb binnenkort weer wat werk aan een ander horloge, misschien tackle ik dit probleem er maar bij. :+1:

Ben jij een bekende van Barboendel aan die BSH band te zien?

Of je een losse stem hebt… zo niet, volgende keer in 055 hier op te halen.
Of voor kostprijs van de postzegel naar je verzonden.

Kijken of wat ik in gedachte heb te realiseren is, dan de onderdelen kopen en zoeken naar de tijd om het te maken.

5 likes

En dat was nog maar het oefenen… Kijk je weer even mee @Sjoerdjasp? :grin:

Het blijft een akelig idee om te zien :joy:

3 likes

Ja. Het is uitzonderlijk wat hij kan.

2 likes

I know :grin: jammer dat ie hier niet echt actief is.

3 likes

Nogal! Is dat een originele alpinist plaat? :scream:

1 like

Jup :see_no_evil: WatchPartsPlaza gaf 29.2mm diameter op. In de praktijk bleek dit 29.5mm te zijn waardoor hij niet paste. 29.3mm was de maximale maat (tevens ook de buitenmaat van het uurwerk) die ging passen dus is hij passend gemaakt :grin:
(en de dial feet die niet overeen komen met de gaten in een NH35… Had ik over het hoofd gezien aangezien de plaat natuurlijk voor een 6R15 bedoeld is)

1 like

Ook op BSH is hij minder actief. Misschien andere prioriteiten.

1 like

Ha, die ken ik! Mooi ding nog steeds :grin:

1 like

Vlakke insert?

1 like

Sloping, maar ik app je nog wel :wink:

1 like

Yes nog steeds blij mee!:+1:

1 like

Hoezo? Mijn alter ego levert dezelfde kwaliteit als Seiko. Wat is daar mis mee? :crazy_face:

3 likes

Op het glaasje na compleet OEM

3 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Show je Seiko mod of build (Deel 2).