Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Als je een 62MAS wilde, waarom dan een Sub kast?

1 like

Omdat ik de Mas kast niet zo geweldig vind. Had eerder een SBDC053 en die heb ik snel weer doorverkocht, de SPB modellen zijn misschien iets anders, maar vind de wijzerplaaten meh. Dat is het mooie van modden, je kan het zo maken als je wil.

Zeker, maar het heeft eigenlijk niets meer weg van een 62Mas haha.

Niet dat dat uitmaakt, want hij is nu precies zoals je hem wil.

(deze plaat is van de :turtle:)

In principe zou het gewoon moeten passen, of het ook mooi staat is een tweede.
Maar als je de bijbehorende ring erbij neemt dan zal het wel goed komen, moeten is het nooit.

Je kunt er een andere chapterring in doen, de mijne kocht ik op de gok en ben er meer dan blij mee.

Wanneer je een plaat koopt met een andere kroonpositie dan zou die gewoon moeten passen zolang er geen dagaanduiding is. Dus enkel datum.
En anders is het wel passend te maken.

—————

Even weer aan het prutsen geweest met mijn fake (:grimacing:) plaat, de wijzers zijn overigens AM.

De naam heb ik geblurd. Wanneer ik een wijzer over een letter van de naam heb en dan een foto maak, is het dan ook conform regelgeving @Jur ?

De kast en achterdeksel zijn van een skx009J :grin:

Verder ligt er een NH36 in, ik had geen zin om het dagwiel eraf te halen. Bovendien heb ik nog genoeg 3.8 dagwielen met tandwielen en c-clips liggen voor andere projecten.
Een 3-uurs dagwiel heb ik verder niet nodig.

Het saffiertje en chapterring zaten er al in toen ik deze skx overnam.
De chapterring mag blijven.
Alleen het saffiertje past niet bij mijn oorspronkelijke idee namelijk een YM bezel en witte ‘sloped’ insert :thinking:

Ik heb nog een vlakke zilvere insert

Of een pilot bezel, alleen is deze voor een retro-mod gereserveerd.

Ik had gewoon een witte plaat moeten nemen zoals ik eerst van plan was, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om toch weer wat anders te kopen.

Dus waarschijnlijk komt er een ander glaasje in.

Dat de sierlijke S kroon erop moest was al zeker.

En dan moet er nog een stalen band op.
President / Endmill, Bandoleer, BoR… geen idee nog.
In ieder geval geen Jubilee of Oyster

2 likes

De SPB143, SPB145 en SPB147 platen zijn binnenkort leverbaar…

Ik vermoed een hoop 62Mas mods binnenkort :slightly_smiling_face:

De blauwe Stargate wijzerplaat staat voor mij in de top drie mooiste blauwe wijzerplaten van Seiko.

7 likes

Post van Yobokies vandaag, meteen maar geïnstalleerd (insert). Ik blijf maar klussen aan dit horloge: twee keer nieuwe wijzers, nieuw glaasje en tig verschillende bezel/insert combinaties. Benieuwd hoe lang ie zo blijft… :sweat_smile:

4 likes

2 likes

2 likes

3 likes

6 likes

Met dank aan Monsterwatches, mijn SNZF17 Sea Urchin.

Bezel insert van DLWWatches. Double domed Blue AR sapphire. 4R36. Taikonaut Solid Oyster.

Een substantieel horloge dat erg lekker om de pols zit.

4 likes

4 likes

Een paar weken geleden heb ik een Steeldive Capt. Willard gekocht, met het doel deze om te bouwen.

De vervangende plaat was al bekend

alleen de skx wijzers zijn te aanwezig.

Dus heb ik de steeldive wijzers gebruikt.

9 likes

4 likes

6 likes

4 likes

Zijn ze al een hele tijd hoor.

Heb al een mod gehad met de SPB143 dial

4 likes

10 likes

Hoe is die kast?