Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Ik heb er ook nog eentje liggen die ik wel zou willen ruilen voor een dichte caseback :slightly_smiling_face:

Ik zal zo even een foto maken voor je.

Het lijkt misschien geen mod, maar dat is het stiekem wel :grin:

6 likes

Pfieuw dies cool!

1 like

Er zit dus een 7s26-0500 seetru caseback op? :sweat_smile:

1 like

Morgen haal ik deze op:

En dan gaat mijn mod-boer @Mipnick mij ongetwijfeld helpen om er iets leuks van te maken: :grin:

6 likes

Damm dat is wel heel gaaf

1 like

Ja hé?! Hoe een simpele switch van dial & wijzers er een compleet nieuw horloge van kan maken!

Ja dat wist al wel, genoeg mods gemaakt om te ervaren wat een kleine verandering al kan doen. Zelf vindt ik de blauw achtige plaat wel het mooiste maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Ben benieuwd naar het resultaat

1 like

Nope! :grin:

De case is van een SNXJ, maar de inhoud is grotendeels (op de wijzers na) van een SNXG47. Het is wel allemaal OEM spul. De leeftijden van de onderdelen lopen gewoon erg uiteen :sweat_smile:

Oeioei, wat gaaf! App me maar kerel :+1:

1 like

Heb je toevallig een Lume foto van de plaat?

Die van Yobokies heeft sowieso goeie lume.
Dial heet H3

1 like

Neen. Lume is afwezig :sweat_smile:

spijtig, een militair geinspireerd uurwerk zonder Lume is als pissen in de zee-)

1 like

iemand enig idee of parts van een Heimdallr Turle Captain Willard om te wisselen zijn met seiko turtle parts?

Oei, toch iets anders tegen gekomen.

Voor wie het leuk vind een heads-up;
https://www.horlogeforum.nl/t/custom-seiko-submarimaster-build/355509/2

1 like

Volgens dit filmpje geen probleem.
Vanaf een minuutje of 5:00

1 like

Nadat ik hier al die mooie mods heb gezien, moest het er bij mij ook maar van komen. Dus een tijdje terug wat spulletjes gekocht bij Seikomods. 2 weken geleden aangekomen en vervolgens een lange lange tijd bij de douane gelegen.

Afijn gisteren thuisgekomen van vakantie en het pakketje was ook gearriveerd. Vanochtend alles even bewonderd en kwam tot de ontdekking dat ik vergeten ben om een chapter ring of dial ring mee te bestellen :grimacing:

Dus mijn vraag is of hier iemand toevallig nog een over heeft die ik kan overnemen. Het liefst een zwarte voor een SKX007/SRPD.

2 likes

alleen hoor ik nergens dat ze uitwisselbaar zijn met een seiko turtle bezel!

1 like