Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Precies. Het is een hele complexe materie.

Echter enkele zaken zijn echt glashelder en niet moeilijk om te begrijpen (voor de meesten dan).

  • Hommage = eerbetoon, persoonlijk geen fan van maar het mag
  • OEM = Original Equipment Manufacturer, maker van originele onderdelen (dit hoeft niet de merkhouder te zijn maar toestemming van de merkhouder is wel nodig)
  • Aftermarket = onderdelen die niet origineel van de merkhouder zijn, ook dit is volkomen legaal mits er geen gebruik wordt gemaakt van de naam van de merkhouder
  • Namaak = alle artikelen of onderdelen die zonder toestemming van de merkhouder worden gemaakt en/of verkocht. Dit laatste is uiteraard illegaal.
1 like

Ik ben blij voor jou dat je bij de meesten bent.

Als er morgen één of andere Indy na een obligate kickstarterscampagne een Rolex hommage uitbrengt, genre Steinhart, en Rolex besluit dat het even niet kan, dan gaat die hommage niet door. Dus tot dusver het kristalheldere water in de trademarkpoel.

Maar ik ben het met de kruisvaarders eens: je moet geen merken op namaak willen.

1 like

Zolang er voldoende verschil zit tussen het origineel (Rolex) en de hommage (Steinhart) dan kan Rolex vrij weinig doen. Neemt niet weg dat ze dit (soms) wel proberen.

Nogmaals persoonlijk ben ik geen fan van hommages.

Toch leuk dat de liefde voor horloges ons samen brengt!

4 likes

Jeetje, rollin’ in the deep hé :no_good_man:

3 likes

Dat is super tof aangeboden! Ik had dit weekend langs kunnen komen, want we zouden naar mijn schoonouders gaan die in Apeldoorn wonen, maar ze vroegen vandaag of ze naar ons mochten komen hahaha.
Ik had ook even een horlogemaker waar ik wel vaker kom gevraagd. Opzicht is ie niet heel duur, maar voor drie tientjes meer (kosten van wat gereedschap) vind ik het leuk om zelf de ervaring op te doen.
In ieder geval heel erg bedankt voor het aanbod!

1 like

Ok heren genoeg geseiko.

Hierbij een Seiko SKX013 in een zwarte kast mod. Met Originele wijzerplaat en wijzers.
Kan ik het bewijzen? Nee. Want ik bewaar de verpakkingen niet :sweat_smile:

3 likes

Hoe zit dat nu met die chapter rings. Dat is een stuk dat ik niet goed begrijp. Kan je ook zonder?

Dan blijft uurwerk niet goed in de kast. Of je wijzerplaat kan dan los komen door een schok.
Dat wil je niet hebben, komt dan ook tegen de wijzers aan en beschadigd een en ander.
(Zit tussen wijzerplaat en drukt tegen glas)

1 like

oke dan is die NEP NEP NEP,want komt allemaal in de orginele verpakking :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Uhm, alles binnen behalve de dial…

Maar uhh, APRIL?!?! :expressionless:

3 likes

Eerst de bestellingen binnen, dan het product produceren. Wel zo verstandig toch?

Nee joh, Komo is geen kleine speler en weet dat die dials als zoete broodjes gaan. We all crazy for the Tiffy :rofl:

dat dacht ik toch,anders gaan ze met vlaggen gooien,seiko politie bellen dat je immitatie heb,belasting enz… :woozy_face: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Maar wat dan als je een skx als basis neem ipv. Namoki onderdelen. Hoe denk je er dan over?

Als je het doet om iets unieks te maken heb ik er minder moeite mee dan met een zelfbouw namoki “seiko” eigenlijk. :grimacing: Het horloge pretendeert dan namelijk niet iets te zijn wat het niet is.

1 like

Nou vooruit dan, deze plaat wordt verkocht als zijnde OEM, op het eerste gezicht ziet het er allemaal goed uit. Kleur, dikke lume, geen lume op de 3 uur positie.

Dan kijken we even goed naar de print van het logo

Ziet er nog steeds goed uit, toch? Seiko lettertype lijkt te kloppen enzo. Print is scherp en strak. Echter het lettertype dat Seiko op de wijzerplaat van de SPB183 gebruikt is anders. Verfijnder.

Mensen mogen hier hun eigen conclusies uit trekken. Je mag mijn grafisch vakmanschap in twijfel trekken, mij uitmaken voor een paranoïde complotdenker met bizarre overtuigingen. Het zal me echt worst wezen.

Als iemand de hoofdprijs voor deze nepplaten wil betalen bij deze toko (en vele anderen), be my guest.

Je kunt nog altijd bij Tokeilab gaan shoppen, he? :joy:

Jazeker wel, ik ben er dik ingetrapt. IK geef dat toe, jij daarintegen…