Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Kijk hier ff joh. Beter voor jou én voor ons. :joy:

7 likes

Vandaag mijn overgenomen Seiko skx007K binnen gehad.
Nu alleen nog maar de stalen band eraf gehaald en op Nato gezet,
Het plan is om met dit horloge wat te gaan oefenen op modificeren.
Het veranderingen die ik in ieder geval. wil gaan doen

  • oranje minuten wijzer (mogelijk alles aanpassen)
  • andere bezel insert
  • glas om zetten naar safier

Eerst eens goed inlezen, you tube kijken en de juiste adressen vinden om de spullen te bestellen.

3 likes

Ik zou eerst even oefenen op wat anders. Zonde om het straks te verprutsen en dan een orginele skx verpest te hebben.

Mijn eerste wijzerswap ging alles behalve goed, dus ben blij dat ik dat eerst op een Ali horloge heb geprobeerd.

2 likes

Gisteren de 171 opgehaald en eenmaal thuis gelijk alle spullen besteld. Glaasje en pakkingsringen bij Monsterwatches, bezel en insert bij DLW Watches en wat gereedschap bij Watch Tool. Het wachten kan beginnen!

Zojuist de band even omgewisseld en die van de SRP777 er op gezet. Moet zeggen dat ik ook erg kan genieten van deze combinatie, maar kan niet wachten om te beginnen met modden.

4 likes

haha, is misschien wel een slimme optie. Als je de filmpjes bekijkt oogt het al lastig omdat het natuurlijk maar klein materiaal is om mee te werken

Laatste hand aan het leggen op deze mod

Een seiko 6139-6002 uit 1970, nu voor we boos worden, toen ik hem vond waren de wijzers met een stift zwart gemaakt en extra “lume” witte verf op de markers.
De bezel ontbrak dus heb ik er maar een mod van gemaakt. Handen zijn aftermarket modellen voor een 6139-7070
Bezel insert is van een 7a28-703b
(klein beetje aangepast om te passen, ze zijn niet 1 op 1
net nog een nieuwe aftermarket kroon met tandwiel en veer binnengekregen.
het is geen grote mod maar ik vind het wel fraai.

Heb hem ook darth pogue genoemd.

5 likes

Wanneer de wijzerplaat toch iets te groot blijkt… :face_with_hand_over_mouth:

Even langs een vijl halen en presto! :smile:

@Sjoerdjasp

3 likes

heren
ik denk een modje te doen, en zoek een zo leuk mogelijke submariner plaat met seiko logo.
wat pak ik daarvoor MM300 of wat past het beste?
of kan ik aan zo een comex-plaat of zo geraken?

Seiko heeft nooit Comex platen gemaakt. Het klinkt alsof je naar een niet OEM plaat met Seiko logo op zoek bent?

Bij voorkeur wel

Ow sh#t

tenor

5 likes

Als het niet door Seiko gemaakt is mag het logo er niet op staan.

Ja weet ik wel.
Het is hier zovaak hetzelfde.

Dus wat zoek ik:
Oem seiko plaat die in een sub-stijl mod past
Waarom oem. Leuk dat er seiko op blijft staan
Scheelt een hoop gezever hier
Oem seiko heeft gewoon vette lume
Zwart (want een sub is zwart)
Applied indices

Comex is nooit OEM Seiko. Kan niet, bestaat niet

Ok. Geen comex dan

Hmmm dat weet ik zo nog niet. Exacte kopie van lettertype en wat nog, is inderdaad een inbreuk op copyright. Maar als je enkel wil aangeven dat achter de plaat een echte Seiko het werk verricht, lijkt me dat geen probleem te zijn. Zonder onzin: dat wil de verkoper van dat soort platen natuurlijk niet beogen.

Het laat me koud hoor en jij hebt recht op je mening en bijhorende minikruistocht, maar de discussie waar hommage eindigt en namaak begint is niet zwart wit.

Hoe zie je bijvoorbeeld Artisans de Genève? Die herdrukken ook wel eens een kroontje op iets wat niet uit de Rolexfabriek komt.

1 like

Op het uurwerk bij een NH35 staat überhaupt ook geen Seiko :woman_shrugging:t2: Dus nee. Artisan de geneve is een aanpassing van een Rolex horloge. Ik heb daar zelfs minder problemen mee dan een OEM dial in een zelfbouw horloge.

Nou, dan zou ik me maar eens goed in het merkenrecht gaan verdiepen…

:popcorn:

Zou voor de 007-look gaan en verder zo laten.
Dan is die naar mijn idee af.

Coin Edge bezel heb ik al in diverse uitvoeringen gezien, dat is wel lastig kiezen, en of het echt mooier is :expressionless:

Het glaasje kun je ook erin laten, tenzij beschadigt of niet je smaak, maar anders inderdaad een nieuwe pakking erbij.
Verder zijn de pakkingen niet echt nodig.

Als je verder niks gaat modden, dan zou ik al die spullen niet aanschaffen.
Mocht je in de buurt van Apeldoorn wonen, dan kun je het hier wel komen proberen.
Als het je lukt kun je gelijk je eigen mod doen…
En anders help ik je wel.

Copyright is the right to copy.

Omdat WatchPartsPlaza er een loopje mee nam.

Ook mijn place to go… en ja ik heb ook nep, absoluut geen handel btw.

Sommige platen zijn wel prijzig hoor. Maar erger dan bij Rolex… No way❗️