Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Wat ik mij nou afvraag waarom kopen jullie je wijzerplaten niet gewoon bij @Voordeligbijdetijd weetje zeker dat die echt is.

2 likes

Eens. Maar het komt nu zo ontzettend over als een soort wraak actie. Welles-nietes gaat ook wat te lang door.

2 likes

Omdat Seiko hier volgens mij geen limited platen meer los verkoopt. Die verkoop is aan banden gelegd een paar jaar terug.

2 likes

Klopt limited platen idd, maar die happy feet wijzerplaat is toch geen limited. Plus, ervaring leert dat hij ze soms meer heeft dan je verwacht

1 like

Heel lastig om daar achter te komen, beleid van Seiko is dat ze alleen aan officiele dealers leveren. Limited dials kun je alleen krijgen als je je originele horloge bij Seiko inlevert. Nu zou het kunnen zijn dat er wel eens wat uit de spreekwoordelijke vrachtauto valt maar je ziet (met name) wijzerplaten op zo’n grote schaal en via zoveel kanalen dat er wel een industrie achter moet zitten.

Het is ook niet toevallig dat al die verkopers eenzelfde verhaal ophangen, al die jongens kennen en dekken elkaar.

En nogmaals, de kwaliteit is soms erg goed en (bijna) niet van echt te onderscheiden. En ja, daar ben ik ook ingetrapt.

Ook een partij als Namoki had kort even OEM platen maar na kritische vragen over de herkomst hebben ze die van hun site gehaald.

Nee, hoor ter lering en vermaak

Dat doen we maar wat @koekoek zegt, hij heeft geen limited platen (meer).

En mensen willen die platen wel graag en waar er een markt voor is daar springt de namaakindustrie graag op in.

Precies, die zou ik dan ook te allen tijde bij Perry kopen

Maar de onderdelen die ik koop krijg ik wel zelf in handen. Ik ben van origine graficus dus niet geheel onbekend met print, lichtval, kleur etc. :wink:

1 like

Mooie plaat @Beavis, maar ik heb hem nu wel 10839 keer gezien. Klaar nu iedereen?

6 likes

wat een gezever over een plaat :pleading_face:
zolang de koper tevreden is met wat die gekocht heeft who cares
maar dat is zowiezo hier op de seiko afdeling,praten over echt of ze goud in de handen hebben wat kapitalen kost,nog erger dan bij rolex afdeling

4 likes

Daarmee geef je aan geen probleem met namaak te hebben en alle ellende en uitbuiting die dat met zich meebrengt. Nou lekker dan.

2 likes

Oh nee, dat ga ik niet doen hahaha. Met alle respect, maar ik ga mijn vingers hier niet aan branden. Niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik niet voldoende kennis hier voor heb :wink:

nog erger dan bij rolex afdeling

Gevlagd.

1 like

Ik er wel mee in ieder geval. De punten zijn herhaaldelijk gemaakt over en weer, het wordt nu een welles-niets en vervelend imho.

3 likes

Hier nog een paar Pikachus van mijn 36mm verkenner.

Wat ik er aan ga modden:

  • Hammered/stippled case en bracelet om een frosteffect te verkrijgen vergelijkbaar met de AP Royal Oak “Frosty”.
  • Minimal Meteorite Dial met tapered baguette labdiamanten als indices. Alleen zou ik die graag floating/onzichtbaar monteren, maar daarover ben ik nog in overleg.
  • Op termijn wil ik er misschien ook super precieze quartz in duwen, en hoor ik graag suggesties voor andere wijzers.

1 like

Heb je ook foto’s van de onderdelen die je gaat gebruiken?

Nein en wel om de eenvoudige reden dat ze nog niet besteld zijn. Maar ik beloof plechtig dat ik een How It’s Made post als het zo ver is

De diamanten hoop ik te sourcen bij een lokale semi-groothandel via mijn vader die vroeger diamantbewerker was. De plaat naar alle waarschijnlijkheid van etsy.

De frosted look hoop ik zo goed en zo kwaad mogelijk te imiteren door één of meerdere van volgende technieken te gebruiken:

1 like

Godver. Sorry voor de faal, ik wou gewoon een url posten. Maar ik kan niet meer editen. Iemand enig idee hoe dat komt?

Eerste filmpje moet trouwens deze zijn: Hou het forum snel ajb.

2 likes

Niet nodig ook te vloeken hoor, ik denk dat het met je TL te maken heeft

goed bezig pik :+1: