Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Iemand een persoonlijkheidsstoornis aanwrijven is ook niet echt eh netjes. Zijn we hier allemaal niet een beetje gestoord? :joy:

2 likes

Klopt… dat komt omdat mijn ascendant schorpion is.

Als je je horlogekasten constant uit elkaar trekt om er weer een andere wijzerplaat in te rammen wel.

2 likes

Net klaar. Safierglas en keramische insert.

12 likes

Oke, dus omdat mijn custom Seikootje lijkt op een modelletje van een ander merk wordt deze door enkele gevlagd? Of mis ik iets? Ik begrijp dit wereldje van wel/niet “hommages” en wel/niet “namaak” totaal niet op dit forum…leg eens uit. Dus wel 1 op 1 Parnis Rolex rommel maar geen hand gemaakte hobbymatige liefde voor een modelletje gefixt met Seiko onderdeeltjes?

Oh wat fijn. Dan volkomen terecht dat vlaggen. Ik had nooit dit amateurmodelletje moeten laten zien hier, al was hij nog zo leuk en is er zoveel liefde en aandacht aan besteed. Ik had kunnen weten dat dit erg vervelend is voor de ontwerpers en dat hiermee grote partijen zoals Seiko en Oris benadeeld worden. Ik zal voortaan mijn bijdrage leveren en meehelpen met vlaggen van dit soort wanpraktijken. Ilegale praktijken zoals deze moeten we hier niet willen, toch? :face_vomiting::drooling_face:

Rare jongens

5 likes

Het is niet anders. Ik heb zelf ook een soortgelijk foei horloge gemaakt. Kan hem hier niet laten zien.

Aan de andere kant heb je wel iets moois in elkaar gezet👍🏽
Een mooie kleur heeft je wijzerplaat ook.

2 likes

Deze SRPD is inmiddels omgekat en derhalve mogen de gebruikte plaat, wijzers, bezel + insert en chapter weg tegen een zacht prijsje. Ik post het eerst even hier voordat ik ze in het blauw zet. PB maar bij belangstelling.

Ik heb een vraag aan jullie modders. Voor mijn ‘eerste’ mod kan ik een case kopen van Seiko KS 4502-7001. Ik wil hier een mooie dial inzetten en een uurwerk. Alleen vraag ik mij af of hier een NH35 of 4R35 in past. Ik kom er niet helemaal uit (mijn onervarenheid speelt parten). Case alleen kost mijn 150 euro. Zou erg zonde zijn als ik er niets mee kan. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Dank alvast en geniet van het zonnetje!

  • om een kast van een KS te gebruiken voor een mod. Volgens mij past het ook niet.
1 like

Ga voor de eerste voor een goedkoop prutsmodel, die kun je dan tig keer verprutsen voordat je er echt aanbegint.

1 like

Bedankt @Mipnick @Tijdstip en @Beavis. Ik neem jullie advies ter harte. Ik wil gaan voor een grand seiko homage. Hebben jullie tips waar ik een mooie kast kan halen? (en andere modparts for that matter). Ik hoop op de Rikketik evt mooie dingen te kunnen scoren. Ik heb een kast en zilvere dial van een Seiko 7025-8120. Ik vind alleen een crown op 3 o’clock mooier staan. Vandaar mijn zoek tocht naar een andere case. Mag ook een ander vintage Seiko zijn. Super bedankt alvast!

Nee gelijk een dure CT kast kopen en die mogelijk verknallen… 2dehands Steeldive kast om op te oefenen, om vervolgens wel iets moois te maken is gewoon beter.

1 like

Heel nice! Ik ga ik even uitgebreid naar kijken. Dank @Beavis

Dank je @Tijdstip. Ik heb het overwogen om dat te doen. Ik waardeer je advies, maar vindt het een beetje zonde om goedkope spullen te kopen. Als ik er niet uitkom heb ik gelukkig altijd @Tokes nog. Hij heeft tot nu toe prachtig werk geleverd aan een aantal horloges van en via mij. Thanks!

1 like

Oh ja, vergeten… remodding doe je.
Neem aan dat je voor dit bericht niet hoeft te vlaggen

SRP775 plaat

Mooie plaat, hier ondertussen in de rij voor aanpassingen :grin:

2 likes

Yup, je insert ligt zeker een millimeter te diep in de bezel :wink:

De Manta mod heeft een kleine upgrade gehad

9 likes