Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Wat er in ieder geval niet klopt is dat de wijzerplaat replica is. De 4r36 is een datum/dag caliber, dus alleen een datum kan nooit.

6 likes

Heeft de verkoper hem wel verkocht als SKX?

Goed om te weten. Ik zal er in de toekomst op letten voordat ik weer impulsieve aankopen ga doen.

We zitten hier wellicht soms in een grijs gebied met aftermarketspul enz. Of die (toffe) platen van die instagrammer, waar ook Seiko op staat, maar dit is replica en da mag niet he…

1 like

Weet niet of dat in deze advertentie zo was, maar in de meeste gevallen op Ebay draaien de verkopers om de pot heen en houden ze het bewust vaag. Zoiets als ā€œSeiko mod save the oceanā€ gebruiken ze dan.

1 like

Inderdaad…

Wel een SKX kast?

Zo te zien niet, wat het dan wel is ben ik niet helemaal zeker van. Het komt wel overeen met wat Yannick schrijft over de 7002 voorloper en alleen de datum complicatie zou ook kloppen dan. Alleen die bezel richting is dan weer vreemd.

Ja, ik weet wel dat een bezel vrij eenvoudig bi-directioneel kan maken maar de andere kant op? :thinking:

Ja in de ad staat bidirectional, maar gaat alleen met de klok mee.

YOU ARE BIDDING ON A SEIKO 150M SCUBA DIVERS AUTOMATIC MEN’S WATCH 7002-7000… NEW AFTERMARKET PROSPEX ā€˜SAVE THE OCEAN’ DIAL… BLACK/BLUE ā€˜BATMAN’ GMT BEZEL…

Ah, hier wel dus, staat exact omschreven wat het is.

2 likes

Edit, draait wel beide richtingen.

Het moest maar eens afgelopen zijn met dat grijze gebied. Wil je een andere kleur plaat, plaat met bijzonder patroon prima maar dan zonder het Seiko logo er op. Aftermarket is gewoon een eufmisme geworden voor fake in de Seiko wereld. En het gaat bij velen dan niet om de passie voor het modden of iets speciaals maar het gaat hun gewoon om geld verdienen met die fakerij. Ik gebruik het woord aftermarket in ieder geval niet meer in deze context. Het is gewoon fake, replica troep, klaar.

Dat mensen het woord aftermarket verkeerd gebruiken doet niets af aan wat aftermarket betekent.

Staat er Seiko op maar is het geen Seiko onderdeel? Dan is het nep. Al het andere is aftermarket. Zo simpel is het en daar is niets grijs aan.

3 likes

Maar die save the ocean plaat is geen aftermarket plaat

Staat er Seiko op? Ja? En is het geen Seiko onderdeel dan is het nep.

Voor de goede orde; ik ben geen fan van dat soort onderdelen en de ā€œgrote jongensā€ zoals Yobokies, Dagaz en Namoki doen dit niet en zetten hun eigen logo erop. Wat zij leveren is aftermarket (en daar is niets fake aan)

3 likes

Bekend fenomeen… :wink:

Dat is ook wat ik zeg?

Je zegt ook dit en dat klopt niet…

Zijn de lugs nou hol? Die datumschijf klopt sowieso niet.