Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Weet niet of dit binnen de definitie Seiko mod valt, maar deze mooie Seiko heeft in combi met een Staib-alike Mesh type band een totaal andere uitstraling.

3 likes

Het klopt wel, of jij het er mee eens bent is iets anders. Kijk maar eens op eBay hoe dat soort spul genoemd wordt

Laat me raden: eddie-fudge1?

Nogmaals; dat is een verkeerd gebruik van de definitie van de term aftermarket

Ik vat het nog een keer samen:
Nep = illegaal
Aftermarket = legaal

Dat ze het op Ebay zo noemen wil niet zeggen dat we dat hier ook doen. Ik heb de plaat eerder al replica genoemd. Daarnaast “Seiko wijzerplaat” + “aftermarket” kan sowieso niet, dan is het per definitie replica.

1 like

En wat gebeurt er veel in de Seiko wereld. Ook met banden bijvoorbeeld. En ook op HF.

Uncle Seiko bijvoorbeeld, wat is dat dan? Ik zeg aftermarket en daarmee volkomen legaal.

1 like

Als je mijn post leest snap je precies wat ik bedoel?

Ja, dat de term aftermarket gebruikt wordt voor nep onderdelen. Maar ik blijf zeggen dat dit niet gebeurt door vele leveranciers van aftermarket onderdelen

Als een term verkeerd wordt gebruikt dan betekent dat toch niet dat de term an sich fout is??

:point_up:

1 like

Dat is jouw goed recht uiteraard maar ik weiger om te zeggen aftermarket is per definitie nep want dat niet juist :wink:

1 like

Zeg ik dat dan wel?

Als iemand een horloge verkoopt met uncle Seiko band noemt die persoon 9 van de 10 keer de band een uncle Seiko band, niet een aftermarket band. Daar kan jij het niet mee eens zijn maar dat is gewoon wat ik zie. 9 van de 10 keer als iemand iets een aftermarket band noemt is het een fake band. En zoals ik in mijn post zei, daar moet het eens mee afgelopen zijn dat ondertussen aftermarket een eufemisme is geworden voor fake in de seiko wereld. Aftermarket moet niet langer in die context gebuikt worden. Weg met al dat fake spul en het niet langer dogen onder de noemer “aftermarket”. Dus ik zeg ook helemaal niet, het moet afgelopen zijn met aftermarket.

1 like

Maar het maakt hier niet uit of iemand de Uncle Seiko band een Uncle Seiko noemt of aangeeft dat het een aftermarket is. Beiden zijn correct. Ergo Uncle Seiko = aftermarket = legaal

Wat jij bedoelt is dat iemand een nep onderdeel (waar Seiko op staat) aftermarket gaat noemen, dat is uiteraard illegaal

Ik snap wat je bedoelt hoor maar je definitie klopt niet helemaal :wink:

1 like

Alles wat ik hier zeg klopt. Als ik jouw opmerkingen lees zou je het eens moeten zijn met wat ik zeg. Maar je zegt alleen maar dat wat ik zeg niet klopt? :face_with_monocle:

Even goed teruglezen wat ik schrijf

Overigens denk ik niet dat je dit fenomeen kunt uitroeien. Er valt nu eenmaal (flink) geld te verdienen met nep. Nep onderdelen, nep mode merken, nep etc. etc.

Veel mensen beseffen niet eens wat aftermarket is of dat verkopers daarmee bedoelen het is fake. Dus als de hele Seiko wereld nou eens zich daar van af ging zetten werden meer mensen zich er van bewust. Niet meer dat spul aftermarket noemen. Je kan er van vinden wat je wil, maar het aftermarket viel ook weer in de reacties op het geposte horloge. Nee niks aftermarket, fake is het.

Ik wens je veel succes, ik zie het niet gebeuren en het is, helaas, aan liefhebbers zoals als jij en ik om het onderscheid te maken.

1 like

Dit lijkt me de boodschap van jullie beiden.
Mee eens.

1 like

Hij post alleen maar nep horloges, eerst Rolex en nu 2x nep Seiko.

1 like

Die Turtle ziet er wel echt uit, over de wijzerplaat van de Sumo heb ik dan weer mijn twijfels, maar de plaatjes zijn (express?) te wazig om er iets zinnigs over te zeggen.

1 like