Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Even gauw een wijzerplaat swappen in de ochtend.
Van een mooie plaat zonder lume naar een toffere plaat met niks anders dan lume :face_with_hand_over_mouth:

12 likes

Smoelt best prima. Maar toch oranje spul incoming

6 likes

Miltat 22-18mm met Seiko diversclasp is binnen. Ligt meteen stuk platter op de pols t.o.v. de nato’s :white_check_mark:

13 likes

En een roll :sunglasses:

13 likes

Dit is ook geinig. Als er een clasp op zou zitten in plaats van een buckle dat ik ‘m besteld.

afbeelding

9 likes

Buckle is zoveel praktischer…

Over gespjes gesproken als iemand nog 20mm Seiko heeft liggen stuur me even een PB

Daar baseer ik mijn horologische keuzes niet op :sweat_smile:

1 like

Zo gezegd zo gediggidaan…

Met dank aan @HanDavinci voor providing the orange goodies :orange_circle::orange_circle::orange_circle:

Vind m tof zo!

Morgen een betere foto bij daglicht

12 likes

Een ruil tegen bier vind ik bijna altijd een goede deal!

Ik had voor het aanzicht wel beide schijven wit of zwart gedaan. Ik denk zwart, dat past mooi bij de wijzers.

1 like

Inderdaad, beide zwart is mooier.

2 likes

Nee! 6119 stijl, ik vind het mooi :+1:

1 like

Hier nog een daglicht feauteau

Mijn uurwerk heb ik ooit 8 jaar geleden of zo laten aanpassen, heb zelf geen andere dag/datumschijven en denk ook niet dat ik daar zelf aan ga beginnen.
Ik vind t wel tof zo.
Sowieso bevalt ie me zeer goed. Vrij simpele variatie op de SKX011, maar imho veel mooier. Me happy!

12 likes

Heb iets leuks incoming voor de geplande mod met lichte plaat en zwarte bezel en dan op aansluitend rubber.

Past de Sumo SPB029 dial (6R15 caliber) in SKX (compitabele) kasten?

Ik dacht aan een mod met SKX kast kroon op 3, kroon op 4 zonder crownguards of een MM300 kast waar SKX onderdelen op passen.

6 likes

We spreken elkaar een maand verder in de lockdown weer Bor! :first_quarter_moon_with_face:

1 like

Zijn nieuwe uiterlijk

Niet dat er iets mis was met de oude maar ik wil die onderdelen elders inzetten

5 likes

Denk t wel. Je moet per plaat en kast even nadenken hoe de kroon en datumvenster zitten ivm de wijzerplaatpootjes. Of willen plakken, dan maakt niet uit.

Zo’n skx013 kast zonder crownguards (seikomods heeft die) is tof! Lijkt dan een baby MM.
MM300 kast is sowieso tof!
Mijne is van Namoki, zit dan wel een schroefdeksel op, dus geen monoblok.

8 likes

Bedankt voor je reactie @bordewolf. Ik heb de SKX met kroon op 3 al geëlimineerd. Kan er niet aan wennen op de foto’s.

Gaat nu tussen de MM300 kast (Seikomods of Namoki) en de SKX kast met kroon op 4 zonder guards.

Pro’s and cons zijn welkom :sweat_smile:

3 likes

Amazing :star_struck:

1 like

But gone…

Transmodded this week into this:

And next into this:

Lockdown boredom :joy:

10 likes

22 likes