Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Ja dat had ik ook meegekregen (eerder al eigenlijk), hele sympathieke vent ook. Ook erg transparant wat betreft het werk, uitdagingen en lessons learned. Dikke plus als iemand echt bezig is met zijn vak :point_up:

1 like

Mijn ocd werd weer aangewakkerd door de ocd van Butthead :arrow_up:

Dus weer uit elkaar en uitlijnen😁

Uiteraard ook mijn Retro5 gelijk gedaan.

heren
ik heb een vergissing begaan :slight_smile:
ik heb een addiesdive gemo(l)d.
aangezien het geen echte seiko is, kan/mag ik geen foto’s tonen.
het is een MM300 hommage met NH35 erin.
ik heb de dial veranderd door iets leukers voor de zomer en een tropic style rubber band eraan gehangen. ziet er tof uit en zo.

de bezel actie is (door dat het een goedkope chinees is) bedroevend. en na 2-3 keer die eraf gewipt te hebben was de hele bezel-klik mechanisme geplooid en zo voort.

de oplossing van @bartman = we plakken de bezel (mooi gecentreerd) gewoon op de kast met secondelijm :cowboy_hat_face:

tof, ziet er prima uit en het goedkope nadeel van de bezelactie is ineens weg.

probleem: het uurwerk valt soms stil, dus ik denk dat de balans ergens tegenaanschuurt of de wijzertjes te veel weerstand geven…

dus moet ik het terug openkrijgen :sob: met die secondelijm-bezel (want het is een MM300-case) :sob:

iemand een tip? kan ik dat wat opwarmen, of gaat dat niets opleveren? met een tang rond de bezel en die eraf draaien lukt niet, want ik schuif eraf met de tang…

Doe ik ook. Mijn horloges van >1500€ draai ik niet open voor een grappig wijzertje in te zetten

1 like

Zolang er geen ‘Seiko’ op staat mag je hem gewoon tonen.

Er is iets in de markt dat secondelijm z’n werking kan doen oplossen. Geen idee hoe het heet maar het is geloof ik een vloeistof. Als je dat ertussen drupt zou het moeten oplossen. Je pakkingen misschien ook :unamused:

Is voorzichtig föhnen geen optie?

Edit: hier staan wat tips. Misschien heb je er iets aan.

https://www.loctite-consument.nl/nl/lijmgids/secondelijm-verwijderen-doe-je-zo.html

hoi - bedankt voor je nuttige input :slight_smile:eerst phonen zal ik eens proberen en anders op zoek gaan achter een vloeistof.
anderzijnds is het geen drama qua €, wel gewoon jammer. hij was hoe ik hem wou …

1 like

top ! bedankt.
aceton lost dus inderdaad secondelijm op ! de bezel is eraf, ik kan het horloge terug openkrijgen.

PS: leuk weetje voor iedereen : de lume van de bezel lost ook op :sob: :cowboy_hat_face:

1 like

Ai dat is zonde. Kreeg je het er niet zonder morsen tussen?

Nee. Het hele klikspul was er tussenuit. Dus het zat vlak op elkaar geplakt.
Ik heb het hele horloge in een bakje met aceton gegooid :cowboy_hat_face:

Zit nu om me pols zonder bezel. Tikt terug goed. Maar als ik het glaasje te hard aandraai (een een case zonder caseback) stopt ie met tikken.
Heb ik nog ooit bij een horloge gehad. Beetje losser en het ging perfect. Heb daar toen toch ook mee kunnen zwemmen.

1 like

Morgen weer aanmodderen.
Jubilee voor de 007, en de President voor de Retro5 :grin:
En gelijk de gliding locks erop.

1 like

Is 6 genoeg :thinking:… er zitten 7 dagen in een week :grin:

3 likes

Smaken verschillen, en dat is maar goed ook.

Die andere mag niet op HF.

Maar om je ocd ook te triggeren…

1: wijzerplaat niet uitgelijnd?
2: ook te zien aan dag/datum
3: wijzer beschadigt?
4: kleurverschil van alle wijzers?

Als iemand 1 schakeltje voor de solid jubilee zoekt, stuur me dan een pb.

Fijne zondag

6 likes

17 likes

Jazeker ik ben op zoek!
Volgens mij past hij hier ook op en ik heb er een nodig

4 likes

Niet vermeld, maar deze schakel is een voor de Strapcode band incl schroefje.

Wat is de betere kast, die van CrystalTimes of Namoki :question:

Indien CT, passen de banden van Namoki hier goed op❓️

Crystaltimes was bij mij een drama met import en ze sturen niet meer naar Nederland. Namoki is erg duur. Watch en style vind ik het tofste.

Nog steeds heel blij mee, maar nog steeds aan het wachten op mijn bandje :grimacing:

9 likes