Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Vingerafdruk opt glaasje

SKX007j
7s26 uurwerk, 6309 wijzerplaat en SNK wijzers.
Pilot bezel en tophat saffier.

Een originele ernaast. De wijzers zijn niet gelijk, maar ik vond de SNK wijzers mooier.
Zoek nu nog een vergelijkbare band voor op de skx kast.

1 like

3uurs wijzerplaat, dus inderdaad geplakt.
Iets scheef klopt, geheel in lijn met het origineel :rofl:
Maar ben ook nog niet klaar.

President band lijkt er het meest op, maar die is weer zo grof.

Ethisch dilemma;

Ik zie allerlei plaatjes op internet voorbijkomen van samengestelde seiko milsubs (allemaal AliExpress vermoed ik). Het ziet er wel heel vet uit, maar ergens voelt het ook niet helemaal goed om met een bij elkaar geraapt horloge te lopen.

Wat vinden we hiervan?

Ik twijfel…

Ik niet. Modden is pas leuk als je een eigen idee bouwt.

SBDX012 plaat, een mod van alweer vier jaar terug:

16 likes

Je moet doen waar je je goed bij voelt.

1 like

7 likes

Het interessante aan modden is dat het eindresultaat met je zin is. Anders is het maar duur en tijdrovend.

De ervaring leert me dat als je twijfelt, het nooit echt met je zin zal zijn.

1 like

Wauw deze is vettt :heart_eyes:

1 like

Die rechter is top :slight_smile:

1 like

Reden waarom ik twijfel heb is omdat ik moeite heb het verschil te zien tussen een zelfbouw milsub en een hommage en/of replica horloge. Een beetje alsof je de centen niet hebt voor een echte vintage sub en daarom maar een lookalike maakt/koopt.

Begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel niemand die er geen moeite mee heeft, maar probeer voor mezelf uit te vogelen waar ik ergens zit met mijn gevoel tov zelfbouw en modden want het lijkt me super om te doen!

Er is in elk geval geen originele milsub van seiko… dus als Seiko op de plaat staat is ie plaat fake.

Je kan altijd even kijken naar de Invicta 1953, of Steinhart horloges.

1 like

Hetzelfde is daar van toepassing wat mij betreft, lookalike GMT/Submariners😅

Maar niet fake :ok_hand:

Het printen van het Seiko logo op een plaat die niet van Seiko komt klopt niet. Of je met een hommage wilt rondlopen moet je zelf bepalen, kan niemand voor je doen.

Er zijn genoeg originele divers te vinden < 1k.

1 like

Met die insteek zou ik ook niet gaan modden. Je kan beter gaan modden met het idee dat je een horloge wilt maken wat nog niet bestaat of een bestaand model anders wilt hebben. Dat werkt beter dan iets willen namaken. Een klein detail veranderen kan namelijk een groot verschil maken.

Uiteraard moet je doen waar jij je goed bij voelt.

1 like

Voor mij is er niets lelijker dan fake, ongeacht of het esthetisch goed is gedaan.

Als ze een ander logo op zo’n plaat zetten vind ik t prima hoor.

1 like

Wat een knaller is dit!:heart_eyes:

1 like

Yes, waarom niet. Kan je ze zelfs verkopen als microbrand :rofl:

Het is ook niet waar ik me lekker bij zou voelen. Seiko maakt tal van prachtplaten.

Depthchargetime doet dat overigens echt goed vind ik, gewoon een hardwerkende mod boer die eigen designs maakt:

1 like