Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Yup. Foto van een mobiel vertekend sowieso al, als je daar wat rechte lijnen op los gaat laten dan klopt er “op papier” niks van maar wees gerust alles is keurig uitgelijnd zoals het hoort. Beter dan Seiko het zelf doet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

4 likes

Voor alle lieverds die zich zorgen maken :grin:

2 likes

Het gaat om de indexen en de minute markers 💁🏼

1 like

Zitten ook goed :kissing_heart:

Dit is natuurlijk geen mod maar een replica :face_with_raised_eyebrow:

De wijzerplaat schijnt orgineel te zijn

Nee zeker niet. Zo’n originele wijzerplaat is extreem waardevol ook, denk aan 1000+ euro. Ik hoop dat je dat niet kwijt was aan de plaat en was hij goedkoop weet je hoe laat het is.

Klopt als een zwerende vinger!

Seiko is ook niet perfect, hoewel de chapter origineel Seiko is en de markers goed uitgelijnd op de 12, 3 en 9 uur zit de marker er op de 6 net iets naast (ook bijna alleen met een loep te zien).

Is overigens niet de eerste keer dat ik dit met een originele chapter van Seiko tegenkom. Op de een of andere manier verloopt de interval iets tijdens het printen :face_with_raised_eyebrow:

Als de uitlijning niet goed is dan zouden die andere 3 punten ook niet moeten kloppen, en dat doen ze wel.

Klopt, heb dit ook al een paar keer gezien.
Zowel bij OEM als bij AM

Zal eens kijken of ik zo’n ring nog ergens heb liggen.

1 like

Voor zover ik weet worden die dingen met een tamponeer techniek geprint en daar zit nu eenmaal een bepaalde fouttollerantie in. Dat moet @Beavis als graficus ook bekend zijn :wink:

Fixed that for you

1 like

Als er niets mis is met de chapter moet uitlijnen inderdaad geen probleem zijn. Maar hadden het over een chapter met een minimale misdruk. Dat is onmogelijk om die goed te krijgen.

Tenzij er voor jou andere wiskundige wetmatigheden gelden natuurlijk :joy:

Dit topic is al heel lang niet meer leuk eigenlijk.

Hier, lijn deze maar uit heren modders! Trek maar even een paar lijntjes! :joy:

4 likes

Irritant van deze horloges dat de kroon zo makkelijk draait en die bezel de hele tijd verkeerd staat. Daar kon mijn OCD echt niet tegen.

Gelukkig geen last van! :sweat_smile:

1 like

Worden mensen in jouw omgeving niet doodmoe van die constante eigenwijsheid?

Als een van de 4 punten afwijkt kun je ze nooit en te nimmer alle 4 uitgelijnd krijgen. Onmogelijk.

Daar hoef je geen bouwer voor te zijn en een ieder hier met gezond verstand snapt dat.

Behalve jij…

2 likes

Okay, hier komt hij:

Er zit te veel speling op dat compas ringetje waardoor hij nooit recht staat, maar ook waardoor altijd een kant langere minute tics heeft. Daarom heb ik hem weg gedaan.

Euh kijken jullie even naar de windrichtingen… :man_facepalming: