Dat is wat prijzig
Heeft iemand enig idee waar je een originele OEM SKX case kan kopen en wat een case kost?
Ligt aan de staat denk ik. Een ouwe zal denk ik niet de hoofdprijs kosten.
Super! Gelijk een mailtje gestuurd. Ik hoop dat die er een heeft liggen en ben al helemaal benieuwd wat het gaat kosten.
Ik merkte dat de bezel heel dicht op de kast zat (nergens inhammen etc) dus de kast helemaal afgeplakt en dan krijg je dit …
En de bezel is nogsteed niet los, dus dit kan er vandaag ook wel bij… 130 euro verder en dan is je kast stuk. Misschien kan ik hem redden door een mm300 stijl bezel te monteren die iets breder is en het niet meer op valt maar wat voel ik me klote zeg.
Even geciteerd van eerder.
Zelfs met flosdraad kwam ik niet onder de bezel waardoor ik eerder met de bezel tool diepe butsen in de kast had gebeukt. Oplossing (@Beavis @HanDavinci, ook voor jullie een handige tip) was om het glas los te draaien met een bal ducttape waardoor de bezel naar boven kwam.
Nu zag je verschillende diepe putten in de kast zitten en nu ik in quarantaine zit even de tijd genomen. Eerst vijl erbij gepakt om de kartels eraf te halen die de bezeltool hadden veroorzaakt. Zowel tussen de lugs als op de rand (zie foto) te werk gegaan.
Vervolgens de kast afgeplakt zodat ik de brushed delen niet zou raken met Cape Cod. Na even grondig veilen en daarna poetsen toch een heuse verbetering, waar de schade niet meer zo veel opvalt als eerst!
Ai dat is heel vervelend en herkenbaar. Ik had er ook een bezel op zitten die ik met de bezel tool er niet af kreeg. Ook ik heb wat butsjes op de de lug linksboven gemaakt, maar het is helaas een geborsteld stukje. Vandaar dat ik dus op zoek was naar een nieuwe of gebruikte kast zonder krassen/sporen.
Ik had al wel naar schuren zitten kijken, maar durf het niet aan. Een deukje is dusdanig diep dat je te veel moet wegschuren. Gelukkig is het nauwelijks zichtbaar.
Ben blij dat het bij jou goedgekomen is.
De bal:
Een iede hoe ik die chapter recht krijg? Als het glas erop draai beweegt hij een klein beetje mee… Is ook niet de bedoeling dat de plaat erin blijft dus lijmen is een no-go.
heel dunne dubbelzijdig tape achter op de chapter ring
Misschien een stukje kneedgum/rodico ertussen op twaalf!
Hoe bedoel je? Geloof het of niet, maar dit is een 100% originele SKXA35 plaat en chapter ring
Yup, terwijl op de foto duidelijk een dag en datum te zien zijn naast elkaar
Dit vind ik wel een twijfelachtige plaat… maar dat komt door de markers die ik ook op Ome Ali platen heb zitten.
Misschien wat loctite… ik gebruik dat om de kroon en de stem vast te zetten.
Nou vertel…
Vandaag weer lekker bezig geweest!
Eerst een mod voor @jat1708 gedaan ( plaat eruit, proxima erin + andere hands):
En vervolgens zelf aan de slag gegaan met de Soxamod:
Helaas is de binnenste bezel niet netjes uitgelijnd door de verkoper en kan dit niet wijzigen omdat het een onderdeel van de kast lijkt te zijn…
En voor @Berkbayrak gisteren of eergisteren de fluted bezel (met veel heisa) geïnstalleerd:
Dat model laat zich lekker modden hé? Good stuff!
Trouwens, die van jou is toch net ietsje anders geloof ik. De mijne heeft geen chapterring erin zitten. Is er dan een V2 van uitgebracht oid?
Idunno… Chapter ring klik je eerst op de plaat, waar dus oortjes op zitten! Leuk systeem en werkt beter dan Seikos onder het glas systeem.
Overigens: uurwerk zat een beetje scheef (geen geleider rond de kroon aan de binnenkant van de kast zodat het uurwerk altijd recht zit).
Onder het genot van een biertje recht gekregen!