Show je Seiko mod of build (Deel 2)

Bedankt Beavis. Dat zou helemaal geweldig zijn. Ik had een paar dauphine hands besteld bij Watch&Style en daarvoor moest ik 4 euro betalen ofzo. Ach, het zijn de bedragen niet. Dank!

1 like

Mooi!!! Ziet er goed uit!

1 like

Ziet er goed uit, veel gouden accenten.
Heb je nu ook de drang naar een gouden dag+datumwiel??

Die wijzerplaatring bij MW gekocht?
Hij is wel strak.


Deze is ondertussen “Under Modstruction”.
Nieuwe wijzers besteld, dit keer OEM :grin: maar niet die bij de plaat horen.

Zit ook te kijken voor een andere insert, iets met goud en zwart.
Wellicht ook een ander saffiertje plaatsen.
Maar als ik dat niet kan vinden dan blijft die zo.

Hallo HF’ers,

Ik heb een Seiko 5, waarvan de chapter ring en bezelinlay niet goed zijn uitgelijnd. Is er iemand die me hiermee kan helpen? Ik heb zelf geen gereedschap en skills om dit te doen.

Zie hier

Zou me top lijken als iemand me wil helpen, ik woon in omgeving Friesland maar ben ook vaak in noord Holland.

1 like

Die was er nog niet toen ik mijn SRP775-mod maakte.

Perfect passen is het niet, maar dichtbij genoeg dat het niet bijna opvalt.

Daar heb ik er nog een stuk of 15 van liggen, alleen niet van OSC.

Ben ik met je eens.


Het nadeel van een gouden kast, imo, is dat wanneer je een metalen band er op wil, je wel een volledig gouden moet hebben… anders ziet het er niet uit.
Wat dat betreft geef ik zelf de voorkeur aan bicolor.

Wat je kunt doen, en daar heb je niet echt skills of gereedschap voor nodig, is het uurwerk eruit halen en handmatig de chapterring van binnenuit corrigeren.

Met een beetje geluk is die enkel uit de inkeping geglipt, en zit die zo weer goed.

Anders misschien wat klooiien met dial-dots aka ieniemienie dubbelzijdig plakband.

1 like

Ik weet het nog! Mooi horloge geworden!

1 like

Zit die ring niet geklemd tussen het glas & kast?

Nog even mijne laten zien.

3 likes

Wauw, super, ik bericht je even

Dag heren!

Even een vraagje. Aangezien een bezel zoeken hier op het forum niet echt wil vlotten ging ik vandaag het internet af. Rob had ik weken geleden al een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord (ik wacht ook nog op antwoord van een mailtje van drie jaar terug whahaha).

In mijn zoektocht kwam ik ook de website horlogeband.nl tegen. Ik kende deze site wel ergens in mijn achterhoofd, maar ineens zag ik dat ze ook allemaal bezels en wijzerplaten verkopen van Seiko verkopen. Volgens de website allemaal origineel, maar ik zou ook graag jullie mening eens willen weten, aangezien jullie hier in getraind zijn :grin:

1 like

Honderd euro voor een Seiko skx bezel???

Ja… ik wist ook niet dat ze zo duur waren haha.
Maar aan de andere kant, de keramische bezel insert en bezel die er nu op zit + verzend- en invoerkosten, dan tik je ook al bijna de €100 aan.

Bedoelde dat je chapterring niet strak is uitgelijnd. “You can’t unsee it”.

Nee, ik doe gewoon wat jij altijd doet.
Een ander wijzen op ‘foutjes’ in de uitwerking van het concept.

Maar he, je hebt het zelf gemaakt… dan ben je al een koning🫅🏽

Maar ik zie wel wat je doet. Je was/bent het niet eens met mijn mod(s), die ik niet voor jou maakte.
Dus maak je er zelf 1.

Mocht je deze nou willen namaken… ik heb nog een gloednieuwe OEM wijzerplaat incl wijzers liggen :wink:

2 likes

Dankje @ Beavis! Dat is een geruststelling. De link ga ik ook nakijken. Merci!

Ja is lastig hè wanneer een ander het bij jou doet.

Dit is een afweermechanisme van jou.
Kritiek hebben, maar zelf geen kritiek aankunnen.

Je aanpassing voor het datumwiel vind ik kunstig. Mooie wijzerplaat. Beetje jammer van de kroon.

:arrow_up:
En dan in het wilde weg een beetje gaan slaan :wink:
Maar nee, het is je hele oeuvre.

Ontopic:

2 likes

Pfffff het is weer gezellig hier!

1 like