Hey Mede-modders! Heeft iemand hier toevallig nog een ongebruikte NH35 stift liggen die hij/zij voor een zacht prijsje wil laten gaan? Ik weet dat monsterwatches deze ook verkoopt, maar wou eerst hier ff peilen. Evt heb ik nog wel wat onderdelen te ruil, mocht dat interessant zijn. (vooral OEM seiko 5 wijzerplaten, cases en wijzers)
Heb ik wel voor je. Stuur even PB met je adres, kost je enkel de verzendkosten.
Het helpt als ik het als pb stuur ipv hier in het topic.
Absoluut
Zal t morgen even klaarmaken voor verzending👍🏽
Even een vraag aan de experts. Is er met een Seiko movement (NH38 of iets anders) een retrograde type horloge te modden?
Een open heart wijzerplaat combineren met een small hours complicatie is de ultieme wens. Een custom wijzerplaat laten maken moet goed komen, het gaat mij vooral om de vraag of het technisch mogelijk is
En zo ja zijn voorbeelden natuurlijk van harte welkom
Plaatje voor het idee (hoeft dus absoluut niet zo gecompliceerd te zijn):
Wie o wie van de geachte modders alhier is geneigd mij een handje te helpen bij het ombouwen van onderstaande Seiko Kinetic naar een analoge variant met een NH36A-uurwerkje? Indien het past uiteraard, maar de dikte van de movements lijkt me niet veel te verschillen.
Achtergrond: dit is het horloge waaraan ik een aanzienlijk deel van mijn eerste serieuze salaris heb gespendeerd, ergens begin 1996. Zo’n 12 jaar non-stop gedragen met alleen als tussenpozen de momenten dat de capacitor steeds gratis door Seiko werd vervangen, zo om de 3 á 4 jaar. Daarna was ik het zat en kwam er een Citizen Eco-drive maar het blijft een van mijn favorieten qua looks. Een paar jaar geleden heb ik de rotor verwijderd en er met veel gepruts een standaard batterijtje in gezet. Tja, dat werkt prima, maar niet langer dan iets meer dan een jaar en dan begint het gepiel met die batterij opnieuw. Het is geen “zuinig” uurwerk en achteraf is in mijn optiek die hele Kinetic-opzet een flop.
Maar het lijkt me gewoon tof om dit horloge zo nu en dan gewoon weer om de pols te kunnen slingeren voor een paar dagen, vandaar deze gedachte. Een NH36A uurwerkje heb ik liggen, zie foto maar ik ga vastlopen op de kroon etc.
Of anders gaarne andere voorstellen om deze lopend te krijgen/houden.
Is het niet een verstandiger idee om te zoeken naar een model case/bezel die hier op lijken en zeker weten een NH uurwerk accepteren om daar vervolgens je wijzerplaat en wijzers op te monteren?
Want anders zit je waarschijnlijk heel erg in de knoop met een case waar je NH mogelijk wel/niet in past en je vervolgens de kroon ook passend moet krijgen terwijl originele Seiko kronen meestal 1 geheel zijn met de stift die het uurwerk bedient; de NH stift past mogelijk niet op je kinetic kroon.
Tldr; ik zou er geen transplantatie van maken. Eerder een nieuwe build die de looks zoveel mogelijk imiteert door beeldbepalende onderdelen over te zetten.
Ja,
Ja… Dit zijn harde cijfers waar ik niet tegenop kan fantaseren.
Meteen maar de koe bij de horens gevat en een uurtje zachtjes mopperend en pruttelend verder draait ie weer op een verse 371-batterij. Wat een gedoe om een batterijtje zonder kortsluiting te plaatsen met allerlei geschroefde stalen- en messing plaatjes!
Je moet zo’n kinetic quartz wel aanslingeren dus het tandwieltje zonder rotor ook weer gemonteerd en met de schroevendraaien een paar ferme rondjes gedraaid. En daarna het verlossende tik…tik…tik…
Punt is, als die kinetic dingen niet zo dramatisch slechter functioneren, qua duurzaamheid dan, dan bijvoorbeeld Eco-drives, dan had ik hem nu nog als daily beater gedragen en was de horloge-hobby waarschijnlijk niet zo uit de hand gelopen
Modderaars!
Ik wil t hardlex van mn Monster vervangen - upgraden naar saffier.
Klopt t dat dit een andere maat is dan t glas van een 007?
Beste Modders, Even tussendoor andere vraag. Net een oproepje geplaats voor een uurwerk. Ik had al wat tips gekregen in deze topic, waarvoor dank. Maar bestellen duurt te lang. Mijn geduld is op haha.
https://www.horlogeforum.nl/t/gezocht-uurwerkje-voor-een-seiko-mod/456782?u=kers
Bedankt!
Heel gaaf
Dank! Ik maak even een zoekertje aan voor een nieuw glaasje.
Het hardlex heeft een krasje en wil ik vervangen.
Je zou Monsterwatches een bericht kunnen sturen, al zie ik het niet op zijn website staan.