@Igor zet er een SRP775 plaat in, stukje mooier
@Bakkie85 daar kun je nog wel wat van maken…
Heb je tips? ik heb een aantal shops via google gevonden met losse onderdelen maar krijg deze niet in het vizier.
Mister Limited aka Perry voor wijzerplaten en wijzers.
Horlogekasten en bezels: SeikoMods aka CrystalTimes, Namoki Mods, enz
Aliexpress kasten heb ik weinig ervaring mee.
De bezels zijn wel goed, maar prijzen liggen dichtbij bovenstaande winkels dus eigenlijk de moeite niet.
Overal kun je onderdelen kopen, bij Aliexpress is het vaak wel gokken…
Gezien het (lange) wachten, met de mogelijkheid dat het niet past is het beter om bij zo min mogelijk verschillende hoog-aangeschreven winkels te kopen.
Scheelt je met verzendkosten, en de frustatie dat het niet past is vrijwel ook weg.
Heren, vraagje die vast al eens gesteld is, maar ik vind het zo snel niet en ik denk dat een aantal van jullie hier het zo uit de mouw schudt… Ik heb een PADI turtle en zo dol als ik op de kleuren ben, zoveel twijfel steeds over de kastvorm. Ik vraag mij af of ik het volledige binnenwerk naar m’n SKX kan overzetten? Ik lees wel over de 4R36 dingen over de stem en kroon en datumwiel, maar is dat specifiek tussen turtle en skx nog steeds van toepassing? Datumwiel niet, want de dial gaat gewoon mee, maar over die stem & kroon krijg ik zo snel geen duidelijkheid.
Als het zo over te gooien is, lijkt het wel eens aardig. Wordt het geneuzel, dan niet
Je zult een nieuwe kroon en stem moeten fixen, ook even de movement spacer wisselen (of heel hard duwen).
Ivm lengte stem ofzo? Ik dacht nl dat dat vooral was omdat een 7S stem niet past op 4R, maar de kroon en stem van de 4R zou natuurlijk mee kunnen verhuizen in dit geval?
Die van de SKX op de 4R? Bedoel je dan zo’n soort vulring, tussen kast en uurwerk?
Schroefdraad is anders. Vulring ook.
Wisselen is het beste heb ik gemerkt… de wijzerplaat sluit dan mooier aan met de chapterring.
De zwarte vulring wisselen met de grijze.
Past wel, maar het opwinden werkt dan niet.
Ik lees je onzin niet eigenlijk niet, ik kijk enkel naar je foto’s van je creaties. Wat heeft Negeren dan anders voor zin.
Mooie Explorer overigens. Dit getypt hebbende, had ik zojuist alweer spijt om je onzinnige reactie te lezen ipv door te scrollen toen ik zag dat je bericht geen foto bevatte.
Ik heb geen idee, ik heb nog nooit een GMT gehad dus hoe het moet zijn gaat eigenlijk compleet aan mij voorbij.
Maar wellicht kun je even toelichten waarom het een 24uurs insert moet zijn.
En als je dan toch bezig bent, waar is deze 12uurs insert dan voor bedoelt?
Doe je er wel wat plaatjes bij? Dan ben ik eerder geneigd om het ook te lezen.
En wellicht verander ik het dan ook.
Mooie plaat, heb je een foto van de lume?
Zeker!
Die 2e foto is een vergelijking met de fiffer seiko turtle en een scurfa d-1
Het gaat hier om de aqualume plaat van seikomods.
Die knalt er wel uit, ik ga hem even in gedachten houden thanks!
Beter dan een full lume NY0040 naar mijn mening. Dus zeker niet gek voor een aftermarket onderdeel.
Dat vroeg ik mij nog af inderdaad
Deze zocht ik. Deze foto is vrij kort na het beschijnen met uv. Uiteindelijk was de Aqualume langer leesbaar dan elk andere plaat op deze foto. (Ook dat heb ik nog wel ergens op de pc staan. Volgt later indien gewenst)
Onderstaand de andere 2 horloges op de foto. (Beiden NH35/36 builds, dus ontopic )
Erg tof!! Bedankt voor alle info